Isulottu di Gargalu
L' Isulottu di Gargalu hè un isulottu di Corsica. Hè situatu in a Riserva di Scandula. Hè u più locu à punente di a riserva, ma dinù di a Corsica. In cima di l'isulottu, ci hè una torra ghjenuvese antica: a Torra di Gargalu. Hè stata custruita in u 1610, sottu a dirizzione di Anton' Ghjuvanni di Sarrula.
U culore russiciu di l'isulottu vene da a prisenza di a riolita, mischiata incù l'ignimbrita.
Si stima ch ì a superficia di l'isulottu hè circa 17 ettari. L'altezza massima di l'isulottu hè 127 metri. Difatti, l'isulottu di Gargalu hè u più isulottu altu di Corsica.
L'isulottu di Gargalu hè statu da sempre un periculu per a navigazione. Di fatti, ci hè un passaghju strettu chì sipara l'isultottu da a Punta di palazzu, incù una prufundezza chì in certi lochi ùn hè ch'è di dui metri.
Fauna è flora
mudificàIn generale, ci hè poca flora annantu à l'isulotti situati annantu à a costa uccidentale di a Corsica, chì sò à spessu esposti à u ventu è à e timpeste, è male abritati da u punente è da u libecciu. 'Ssa situazione incauseghja una mancanza di piante è di fiori. Ma l'isulottu di Gargalu, per via di a so altezza abbastanza impurtante, hè menu espostu è abritatu megliu. Per via di quessa, ci hè una flora più abbundente ch'è in altrò.
Frà e spezie di fauna prisente annantu à l'isulottu, si pò mintuvà : u topu cumunu (rattus rattus), l'acertulone (archaeolacerta bedriagae).
Galleria d'imagine
mudificà-
A torra genuvese di Gargalu
-
In u fondu, a torra genuvese
-
L'isulottu di Gargalu è l'isulottu di Palazzu accantu
Ligami
mudificà- Testu da Guidu Benigni, cù a minzione di l'isulottu di Gargalu: "Ciò chì pò currisponde à l’isulottu di Gargalu è à i scogli di Scandula cum’è un periculu per a navigazione custera di nave lentissime d’issi tempi."
Da vede dinù
mudificà