23 di nuvembri

(Reindirizzamentu da 23 di nuvembre)
Uttrovi - Nuvembri - Dicembri
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

U 23 di nuvembri hè u 327èsimu ghjornu (u 328èsimu ghjornu s'è l'annata hè bisesta) di u calendàriu gregorianu.

Evenimenti

mudificà

Nàsciti

mudificà

Celebrazioni

mudificà

Santu Clemente, Santa Felicità. Santu Culumbanu.

Clemente hè u quartu papa di a Chjesa cristiana, dopu à Petru, Linu è Cletu. Avia d'altronde cunnusciutu benissimu à Petru. Hà guvernatu a Chjesa da l'annu 90 à l'annu 100. Serebbi mortu martiru, ma prove ùn ci ne hè.

A' Clemente l'anu attribuitu una massa di scritti, ma ùn ci hè chè a lettera à i Grechi di Corintu chì ghjè soia. Issa lettera, colma di pietà è di buntà, hè stata scritta per appacià i credenti cù i so preti. Hè a prima volta chì si vede a Chjesa di Roma intervene in l'affari di l'altre Chjese.

Etimolugia: da u lat. "clemens" (dolce, clemente).

Casate: Clementi.

Nomi: Clem, Clémence, Clemens, Clément, Clemente, Clementia, Clémentin, Clementina, Clémentine, Clementius, Clemenzia, Clemmie, Clemmy, Clim, Klemens, Klementine, Klimka.- u Nome feminile Clementina hè statu pupularizatu in i Stati Uniti d'America à l'epica di a cunquista di l'Uveste, cù a canzona "Oh; my derling Clementine".

Paesi è cità: Siviglia, Velletri, Crimea. In Corsica: Petracurbara, Lanu.

Prutezzione: i zitelli malati.

Vucabulariu: A clementina, u fruttu, porta u nome di un frate, Patre Clemente, chì stava in Algeria, à Misserghin, un paese à 13 km da Oran.

A legenda di Santa Felicità ripete quella di i Maccabei. Dicenu ch'ella era una veduva chì campava à l'epica di l'imperatore Antuninu (138-161), marturiata cù i so sette figlioli dopu à a morte di l'imperatore, per avè ricusatu di rinnegà a fede cristiana. U primu di i figlioli hè mortu frustatu cù un staffile piumbatu, u secondu è u terzu, bastunati, u quartu, lampatu in un ghjargalone, l'altri trè, scapati. Dopu anu tombu a mamma.

Etimolugia è nomi: Cf Filice (12 ferraghju).

Paesi è cità: e Ville di Petrabugnu.

Culumbanu era un frate irlandese natu versu l'annu 540. Passatu in Gallia à l'età di 40 anni, hà fattu u famosu munasteru di Lussoviu (l'attuale Luxeuil, dipartimentu di a Haute-Saône), è po in Italia, à Bobbio, duv'ellu hà fattu u so ultimu munasteru è duv'ellu hè mortu u 23 nuvembre di l'annu 615.

Culumbanu era l'amicu di e bestie salvatiche. I scoiattuli si arripiccavanu à a so vistura. I lupi si avvicinavanu per gode di e so carezze. L'orse li purtavanu i so ursachjotti perch'ellu i benedisca. Ma, era terribile cù i so frati. Un' li lasciava dorme per ubligalli à pregà è, quandu una parulla di i Salmi era mal prununciata, i pigliava à staffilate.

Etimolugia: da u lat. "columba" (culomcu).

Casate: Colombani, Colombini, Colombo.

Nomi: Coline, Collie, Colly, Colomba, Colomban, Colombana, Colombano, Colombat, Colombe, Colombi, Colombine, Coulombe, Columba, Culomba, Culumbana, Culumbanu.

Paesi è cità: Bobbio, Irlanda, Luxeuil. Centu per una chì, dopu à a morte di San Culumbanu, è forse nanzu, certi di i so discepuli sò venuti in Corsica è si sò stabiliti:

. nantu à u territoriu di Ruglianu, duv'ellu hè statu fattu dopu u castellu di i Mari; . nantu à quellu di e Ville di Petrabugnu; . in a muntagna di l'Ostriconi, sopra à Lama; . è à a bocca chì permette di passà da u fiuminale di Golu in Balagna.

Litteratura: Mérimée: "Colomba" (1840).[1]

In Còrsica

mudificà


I mesi di l'annu
Ghjennaghju - Ferraghju - Marzu - Aprile - Maghju - Ghjugnu - Lugliu - Aostu - Settembre - Uttobre - Nuvembre - Dicembre