Torre di Corsica

(Reindirizzamentu da Turra di Corsica)

E torre di Corsica (o torre genuvese di Corsica) sò stati custruite, dopu à a dumanda di a populazione, per pruteghje l'isula da i pirati.

E torre eranu un sistema di difesa di a populazione corsa. Quandu ci era un periculu, i torreghjani avvertianu a populazione, à sonu di culombu o accindendu un focu à u pianu supranu di a torra. Cusì e torre chì eranu piazzate accantu pudianu dinù privene quell'altre. Cusì, in una ora o duie, a Corsica sana era prevenuta.

Ci era parechji piani in e torre. Cumportavanu dinù l'archere. À u pianu superiore, ci era una rangata di piumbatoghji. Ci eranu e scale per passà da un livellu à l'altru di a torra.

A maiò parte di e torre genuvesi sò ronde, ma una parte sò quatrate.

A custruzzione di e torre genuvese di Corsica hà cuminciatu à u XVIesimu seculu, quandu à pupulazione di l'isula hà dumandatu à Genuva una prutezzione contra à i pirati è l'invasori chì vinianu da u mare. In u 1531, a custruzzione di nuvanta torre annantu à u litturale di a Corsica hè dicisa. I travaglia cumincionu sottu a direzzione di Sebastiano Doria è Pietro Filippo Grimaldi Podio. À u principiu du i XVIIIesimu seculu, si pudia cuntà 85 torre annantu à u litturale di Corsica.

Prutezzione

mudificà

Attualmente, fermanu 67 torre. Parechje sò sfundate, ma uni pochi sò bè cunservate. Bon' parechje sò classate cum'è munimenti storichi.

Galleria d'imagine

mudificà


E torre di Corsica

Torra di a Calanca - Torra di a Castagna - Torra di a Parata - Torra d'Agnellu - Torra d'Albu - Torra d'Allistru - Torra d'Ampuglia - Torra d'Ancone - Torra d'Appiettu - Torra d'Asprettu - Torra di Benedettu - Torra di Bravone - Torra di Caldanu - Torra di Caldarellu - Torra di Calvi - Torra di Campomoru - Torra di Canari - Torra di Cantone Grossu - Torra di Capannelle - Torra di Capigliolu - Torra di Capitellu - Torra di Capriona - Torra di Capu di Fenu - Torra di Capu di Muru - Torra di Capu Neru - Torra di Capu Rossu - Torra di Cargali - Torra di Cargese - Torra di Castellare - Torra di Castelluchju - Torra di Centuri - Torra di Diana - Torra d'Elbu - Torra d'Erbalunga - Torra di Ferringule - Torra di Fautea - Torra di Finochjarola - Torra di Fiurentina - Torra di Fornali - Torra di Galeria - Torra di Giraglia - Torra di Girolata - Torra di Grisgione - Torra di Lavasina - Torra di l'Isula di Gargali - Torra di l'Isula Rossa - Torra di l'Isulella - Torra di l'Osse - Torra di Lozari - Torra di Meria - Torra di Micalona - Torra di Miomu - Torra di Mortella - Torra di Munticellu - Torra di Negru - Torra di Nonza - Torra d'Olmettu - Torra d'Ulmetu - Torra d'Omigna - Torra d'Orchinu - Torra di Padulella - Torra di Pelusella - Torra di Petranera - Torra di Pinareddu - Torra di Poghju - Torra di Portu - Torra di Portu di Sia - Torra di Punta Caldanu - Torra di Punta d'Arcu - Torra di Punta Mortella - Torra di Porrata - Torra di Roccapina - Torra di Roglianu - Torra di Sacru - Torra di Sagone - Torra di Saleccia - Torra di San Benedettu - Torra di San Ciprianu - Torra di San Fiurenzu - Torra di San Pellegrinu - Torra di San Vincenzu - Torra di Sant' Amanza - Torra di Santa Maria Chjapella - Torra di Scalu - Torra di Seneca - Torra di Senetosa - Torra di Solenzara - Torra di Spanu - Torra di Sponsaglia - Torra di Tizzà - Torra di Toga - Torra di Turghju - Torra di Vallitone - Torra di Vignale -