Torra d'Elbu
A Torra d'Elbu hè una torra di Corsica chì face parte d'un inseme di torre di u dispusitivu di difesa messu in piazza da i Genuvesi, trà u 1605 è u 1611, chì à quell'epica, tutte e coste di l'isula eranu abbuttate da i Barbareschi, in particulare quelli di u litturale di Corsica di punente.[1] Hè situata annantu à a cumuna d'Osani.
In i tempi, a torra d'Elbu era chjamata Torra d'Imbutu.[2]
'Ssa torra è quella vicinante, a torra di Gargalu, si trovanu isulate da l'abitazione. Ci vole à sapè ch'è i Genuvesi avianu fattu evacuà tutte e pupulazione, dapoi Calvi sin'à Aiacciu, eccetuatu qualchì rara piazza furtificata cum'è Girulata è Portu (o Portu di Sia).
A torra d'Elbu chì dumineghja a marina eponima, à livante di a penisula di Scandula, si trova in u fondu di a cala d'Elbu. Hè situata fora di a Riserva naturale di Scandula, ma in u situ dettu Scandula di u Cunsirvatoriu di u litturale, à cavallu annantu à e cumune d'Osani è Galeria.
Storia
mudificàL'edificazione di 'ssi torre avia principiatu versu a mità di u seculu XVI, à i conti di e cumunità è pieve, è servianu à l'agguattadori per signalà, per via di fochi, l'approcciu di i battelli di a flotta ottumana.
Descrizzione
mudificàA forma di a torra hè ronda.
Accessu
mudificàL'accessu à a torra d'Elbu si face da u tracone di Canalette (si termineghja à a piccula spiaghja di a marina d'Elbu) da induve parte un picculu stradellu di circa 500 metri.
Note
mudificà- ↑ 'Ss'articulu pruvene in parte da l'articulu currispundente di a wikipedia in francese.
- ↑ Imbutu si pò leghje annantu à parechje carte di u seculu XVIII cum'è a Carta militaresca di l'isula di Corsica induv'elle sò marcate tutte e parochje è tutti i principali paisoli d'ogni pieve, mudificata in l'annu 1740, sicondu l'ordini di u Sgiò marchese di Maillebois.