Torre di Corsica
E torre di Corsica (o torre genuvese di Corsica) sò stati custruite, dopu à a dumanda di a populazione, per pruteghje l'isula da i pirati.
E torre eranu un sistema di difesa di a populazione corsa. Quandu ci era un periculu, i torreghjani avvertianu a populazione, à sonu di culombu o accindendu un focu à u pianu supranu di a torra. Cusì e torre chì eranu piazzate accantu pudianu dinù privene quell'altre. Cusì, in una ora o duie, a Corsica sana era prevenuta.
Ci era parechji piani in e torre. Cumportavanu dinù l'archere. À u pianu superiore, ci era una rangata di piumbatoghji. Ci eranu e scale per passà da un livellu à l'altru di a torra.
A maiò parte di e torre genuvesi sò ronde, ma una parte sò quatrate.
Storia
mudificàA custruzzione di e torre genuvese di Corsica hà cuminciatu à u XVIesimu seculu, quandu à pupulazione di l'isula hà dumandatu à Genuva una prutezzione contra à i pirati è l'invasori chì vinianu da u mare. In u 1531, a custruzzione di nuvanta torre annantu à u litturale di a Corsica hè dicisa. I travaglia cumincionu sottu a direzzione di Sebastiano Doria è Pietro Filippo Grimaldi Podio. À u principiu du i XVIIIesimu seculu, si pudia cuntà 85 torre annantu à u litturale di Corsica.
Prutezzione
mudificàAttualmente, fermanu 67 torre. Parechje sò sfundate, ma uni pochi sò bè cunservate. Bon' parechje sò classate cum'è munimenti storichi.
Galleria d'imagine
mudificàLigami
mudificà- Da e torre genuvese à i furtini Maginot, Adecec
- Torre (in francese) Archiviu 2007-09-27 at the Wayback Machine