U positroniu, nutatu Ps o , hè un sistemu guasi stabile custituitu da un positrone è di un elettrone furmendu inseme un atomu esoticu.[1]

Pruprietà mudificà

U so inseme di livelli di energia hè simile à quellu di l'atomu d'idrogenu, custituitu da un elettrone è da un prutone. Eppuru, per via di a so massa cunsiderevulmente ridutta, e frequenze assuciate à e linie spettrale sò menu di a mità di quelle di e linie currispundente di l'idrogenu. A mezavita di u positroniu hè à u massimu di à l'incirca 100 nanoseconde, a so esistenza si terminendu incù un annientamentu elettrone-positrone.

Stati quantichi : l'ortopositroniu è u parapositroniu mudificà

U positroniu, cum'è l'idrogenu, esiste in differente cunfigurazione. U so statu fundivu pò esse un singulettu di spin antiparalleli (s=0 è m=0) designatu sottu u nome di parapositroniu, nutatu p-Ps. L'altru casu hè un triplettu di spin paralleli (s=1 è m= -1, 0 o 1) designatu sottu à u nome di ortopositroniu, nutatu o-Ps. U positroniu fubbe mudellizatu da una cumbinazione particulare d'equazione di Dirac. 'Ss'equazione per duie particule Dirac incù sultantu un'interazzione mutua di Coulomb pò esse esattamente siparata in u centru di a quantità di muvimentu (rilativistu) è l'energia di u statu fundamentale ottenuta da i calculi assai pricisi incù u metudu di i elementi finiti di Janine Shertzer, publicati in u 1992 è cunfirmati in u 2019. Omu nota ch'è l'equazione di Dirac frà e quale l'hamiltonianu hè cumpostu da duie particule Dirac è un putenziale di Coulomb staticu ùn hà micca a pruprietà d'invarianza rilativista.

Invece cusì omu aghjunghje i termini d'ordine 1/c   (o α  , induve α hè a custante di struttura fine), incù n = 1,2..., l'hamiltonianu diventa invariante à u puntu di vista rilativistu. Solu u termine supranante fubbe inchjusu in i calculi di J. Shertzer. U cuntributu di ordine α  hè u termine di Breit. I scentifichi sploranu di raru aldilà di u termine di Breit vale à dì di l'ordine α , postu chì l'ordine α  implicheghja u spustamentu di Lamb, chì esige u trattamentu di l'elettrodinamica quantica.

Note mudificà

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da a wikipedia in francese.

Da vede dinò mudificà