Pugilatu tailandese
U pugilatu tailandese (o Muay Thai) hè unu sport putente di cumbattimentu (arte marziale) chì fubbi sviluppatu in Thailandia. Hè cunnusciutu ancu cum'è "l'arte di tutti i membri", perché e mani, i pedi, i goviti è i ghjinochji sò tutti moltu usati.
Ancu s'è l'alti calci à a testa ponu sembrà più impressiunevule in a cumpetizione, i sparti di quessu sport asseriscenu, chì i calci bassi (low kicks), i goviti è i ghjinochji sò più devastanti per i cumbattenti.
Durante a cumpetizione, u partecipante face a cerimonia longa è u rituale prima di a lotta. Sò per raghjone religiose è ancu servinu cum'è un allungamentu è cum'è una preparazione.
L'allenamentu per u pugilatu tailandese hè famosu per a so intensità è rigore. U so fine hè d'indurisce l'ottu arme anatomiche, cusì chì essendu culpitu da u schincu di u pugile tailandese hè spessu paragunatu à esse culpitu da un bastone di baseball. I pugili thailandesi calcianu incù u schincu invece di u pede.
U pugilatu tailandese hà influenzatu moltu u sviluppu di u kick-boxing chì hè statu successivamente creatu in u Giappone, in Auropa è in America di u Nord.
Guasgi tutti i muvimenti in u pugilatu tailandese usanu u corpu interu, mentre ghjirendu l'anca à ogni calciu è ogni pugnu. Di cunsiguenza, l'attacche è e difese in u pugilatu tailandesi sò più lente ma più putente per esempiu di quelli di u pugilatu o di u karate.
Da vede dinù
mudificà- Jet Li
- Adriano Emperado
- Arti marziali
- Boxe pieds-poings
- Francombat
- Progressive Fighting System
- Tangsudu
- Mike Tyson (pugilatu americanu)
- Karambit