Jack Sparrow

Captain Jack Sparrow (sparrow significa "sparrow" in inglese) hè un pirata fittiziu interpretatu da Johnny Depp in a serie di film Pirati di i Caraibi. A so prima apparizione hè in u filmu The Curse of the Black Pearl (2003), è hè presente in i sequels: The Secret of the Cursed Chest (2006), At World's End (2007), The Fountain of Youth (2011) è Salazar's. Vendetta (2017). A so zitiddina hè rapprisentata in i Pirati di i Caraibi: Jack Sparrow serie di libri per i zitelli scritti da Rob Kidd. Dapoi u 2006, Jack Sparrow hè presente in l'attrazione di i Pirati di i Caraibi in u Magic Kingdom, l'ultime hà servitu com'è fonte d'ispirazione per i filmi. U caratteru hè ancu incarnatu in parechji video games.

Jack Sparrow hè u signore pirate di u Mari Caraibicu. Gode ​​di a libertà chì vene cù a so vita di buccaneer, beie rum è seduce e donne mentre cercanu tesori soprannaturali. Ricorre ripetutamente à a negoziazione è u tradimentu, preferendu i discorsi à l'arme per sopravvive. In u primu filmu di a serie, u caratteru cerca di ricuperà a so nave, a Perla Negra, da e mani di u so secondu cumandante, u Capitanu Hector Barbossa (Geoffrey Rush). In e sequenze, Sparrow cerca invece di scappà di u debitu chì li lega à Davy Jones, di cummattiri a Cumpagnia di l'India Orientale o di affruntà vechji nemici chì volenu vendetta, cum'è Salazar.

In u principiu, u caratteru di Jack Sparrow hà da esse una guida simplice, aiutendu l'eroi principali, William Turner (Orlando Bloom). Tuttavia, a prestazione di Johnny Depp hè stata un cambiamentu cumpletu. Ispiratu da Pepe the Polecat è Keith Richards (chì hà ancu ghjucatu u rolu di u babbu di Jack in a terza è a quarta parte di a serie1), Depp hà fattu Jack Sparrow u caratteru principale. Un spettaculu chì hà guadagnatu à l'attore a so prima nomination à l'Oscar. Jack Sparrow hè un icona anti-eroe oghje. In u core di a trama, l'ughjettu più preziosu ch'ellu pussede hè una strana bussola cù virtù magiche è u so anellu emblematicu ("Bague Jack Sparrow"), chì a so agulla ùn indica micca u nordu ma a direzzione di ciò chì più desidera in u mondu. S'ellu per disgrazia abbandunassi a so bussola, ciò ch'ellu vuleria menu in u mondu (vale à dì a so paura più grande) saria liberatu, vale à dì u Capitanu Salazar.

Hè apparsu in parechji filmi:

A Maledizione di a Perla NeraMudificà

Jack Sparrow apparisce per a prima volta in Pirati di i Caraibi: A Maledizione di a Perla Nera (2003) quandu ghjunghje in Port Royal in una piccula barca leaky, pronta à "requisizione" è cumandà una nave. Ancu s'ellu salva a vita di a figliola di u guvernatore Weatherby Swann (Jonathan Pryce), Elizabeth Swann (Keira Knightley), da affucà, hè arrestatu è imprigiunatu dopu un duellu cù u fabbro William Turner (Orlando Bloom). Quella notte, a Black Pearl, una nave pirata, attacca Port Royal è rapisce Elisabetta. Will libera Sparrow da a so prigiò è piglianu pussessu di l'Interceptor per salvà a so. Una volta in Tortuga, trovanu un equipaggiu prima di andà in l'Isla di Muerta induve Elisabetta hè prigiunera. Dopu avè liberatu a figliola di u guvernatore, l'equipaggiu si trova in ogni modu catturatu da u Capitanu Hector Barbossa (Geoffrey Rush). Barbossa abbandona Sparrow è Elizabeth nantu à una isula, induve avia digià abbandunatu Jack dopu à l'ammutinamentu, mentre chì Will hè purtatu à l'Isla di Muerta per avè u so sacrifiziu rompe a malidizioni nantu à a Perla Negra è u so equipaggiu. A storia poi palesa chì Sparrow era una volta u capitanu di a Perla Nera prima di u so secondu cumandante, Hector Barbossa hà urdinatu una mutina chì l'inviò à sta stessa isula deserta. Jack hè allora u dirittu à una pistola cù una sola bala. L'isula utilizata da i contrabandisti, Sparrow pò negocià a so partenza. Fidèle à a forma, u pirata menti chì dice chì hà scappatu di l'isula cù duie tartarughe marine. A Royal Navy britannica trova i dui prigiuneri nantu à l'isula è Sparrow riesce à cunvince tutti di a necessità di guidàlu à Isla de Muerta. Una volta quì, Jack s'impegna in a battaglia finale contr'à Barbossa. Per fà a so vendetta, Sparrow si dà a malidizioni per luttà cù u so avversariu immortale finu à u listessu tempu. Dopu spara à Barbossa cù l'unica bala da a so pistola chì avia tenutu preziosamente dapoi 10 anni, quandu Will mette u sangue, rompe a malidizioni è uccidendu Barbossa ammutinatu. L'equipaggiu di a Perla Nera liberata da a maledizione è Sparrow sò tandu arrestati da a Marina Reale. Durante l'impiccagione di u pirate principale, Will aiuta Sparrow à scappà, ma i dui fuggitivi sò rapidamente chjappi da l'autorità. Jack Sparrow riesce in extremis à riunisce à a Perla Nera, (dopu avè pronunziatu a so famosa sentenza: "Possa stu ghjornu resta per sempre impressu in i vostri ricordi cum'è u ghjornu chì avete guasgi catturatu u Capitanu Jack Sparrow") è torna capitanu di a so preziosa nave. U cummodore James Norrington (Jack Davenport) decide tandu di dà à u pirata un capu di ghjornu. U guvernatore Swann capisce u gestu di Will è li cuncede u pardonu.

U Sicretu di u Coffre MaledettoMudificà

Prima di st'altra parte, (2006), Norrington persegue Sparrow à traversu l'oceanu. Un uraganu pruvucannu a perdita di l'equipaggiu di u cummodore, l'ultimu hè statu obligatu à dimissioni da u so postu. U filmu principia dunque cù Sparrow chì cerca u troncu di Davy Jones (Bill Nighy). Tredeci anni prima, Jones hà salvatu a Perla Negra da a prufundità di l'oceanu, facendu Jack capitanu di a nave per i tredeci anni dopu. In cambiu, Sparrow deve cuncede à Jones a so ànima, l'equivalente di centu anni di servitù à bordu di u Flying Dutchman. S'ellu ricusa, serà pigliatu da u kraken è purtatu à a tana di Davy Jones. Avà chì a scadenza hè ghjunta à a fine, Sparrow deve truvà u pettu chì cuntene u core di Jones. Cù stu core, hà da pudè piglià u cuntrollu di Davy Jones è cusì annullà u so debitu. Per scappà u kraken, l'equipaggiu di a Perla Nera viaghja à l'isula di Pelegostos. Tuttavia, l'isula hè abitata da cannibali chì catturanu l'equipaggiu è facenu di Jack u so capu, credendu chì era un diu chì hà pigliatu a forma umana. Durante a so cerimonia, i nativi volenu liberà u so diu da a so prigione di carne manghjendulu. Intantu, Will è Elizabeth sò arrestati da a Cumpagnia Britannica di l'India Orientale per avè aiutatu à scappà Sparrow. Lord Cutler Beckett (Tom Hollander) offre tandu à Will per truvà a bussola chì Sparrow hà in cambiu di a so liberazione. Questa bussola assai desiderata permette à quellu chì a pussede indicà a direzzione di a cosa chì più desidera in u mondu. Beckett puderia aduprà sta bussola per truvà u pettu di Davy Jones è l'utilizanu per fà regnu a Cumpagnia di l'India Orientale nantu à l'oceanu sanu.

Finu à a fine di u monduMudificà

In questa terza parte (2007), u core di Jones hè in manu di Beckett è l'ultimu principia u so regnu. I nove signori pirati di a Fratellanza devenu avà cumbatte l'Olandese Volante è ancu a Cumpagnia inglese di l'India Orientale per assicurà u futuru di a pirateria. Jack essendu u signore pirate di u Mari Caraibicu, i caratteri principali anu da liberà da u Lair di Davy Jones per u tribunale. Barbossa, riportata in vita da Tia Dalma (Naomie Harris), aiuta à Will è Elizabeth à ghjunghje à u limbu à l'estremità di a terra per salvà Jack Sparrow. In Singapore, l'equipaggiu uttene da e mani di u signore pirate di u Mari di Cina Meridionale, Sao Feng (Chow Yun-fat), a mappa chì li permetterà di ghjunghje à l'estremità di u mondu. L'entrata di a Grotta hè custituita da una cascata tamanta. Una volta à a so destinazione, l'equipaggiu si riuniscenu cù Sparrow è Black Pearl. L'ultime, allucinante, si batte cù un equipaggiu custituitu da parechji Jack Sparrows, ognuna chì rapprisenta una facciata di a so persunità. In u viaghju di ritornu, Sparrow trova nantu à a mappa a manera di scappà da u Maw: rinvià a nave à u tramontu. Una volta liberati, Jack è Barbossa invocanu u Tribunale di a Fratellanza. Lisabetta, chì divintò un Lord Pirate dopu a morte di Sao Feng, hè elettu Pirate Queen per u votu di Sparrow (tutti l'altri Pirate Lords, cumpresa Elisabetta, avendu vutatu per elli stessi). Durante e discussioni trà a Cumpagnia di l'India Orientale è a Fratellanza, Sparrow hè scambiatu per Will, chì era statu catturatu prima da Beckett è Jones. A Perla Nera è l'Olandese Volante s'impegnanu in l'ultimu scontru in un maelstrom creatu da Calypso (Tia Dalma). Duranti a battaglia, Sparrow piglia pussessu di u core di Davy Jones per tumballu è diventa immortale cum'è capitanu di l'Olandese Volante. Tuttavia, Will hè fatalmente pugnalatu da Jones. Sparrow abbanduneghja dunque l'omu morente per pugnale u core è salvà a so vita, diventendu à tempu u novu capitanu di l'Olandese Volante. Inseme, a Perla Negra è l'Olandese Volante distruggenu a nave di Beckett. Eventualmente, Barbossa ripiglià u pussessu di a Perla Nera, apprufittannu di a fuga di Sparrow à Tortuga. L'ultime, però, hà tagliatu l'elementu chjave di a mappa di Feng è decide di andà in cerca di a funtana di a ghjuventù. Jack prova cusì à scappà di a mortalità umana chì u terrorizza tantu.

A funtana di a GhjuventùMudificà

Quince anni dopu à a battaglia contr'à Davy Jones, Jack si ritrova in Londra induve si ritrova à Joshamee Gibbs ma ancu à Hector Barbossa chì hè diventatu un corsaru à u serviziu di u rè George II. Il apprend que quelqu'un se fait passer pour lui et qu'il a détruit sa réputation. Hè Angelica (Penélope Cruz) chì hà preparatu stu bruttu colpu. Li dici ch'ella hà una barca, ch'ella vole truvà a legendaria Fontana di a Ghjuventù è chì ella è Jack puderianu avè per elli per sempre. Ùn li lascia micca scelta : riceve una freccia chì u mette à dorme. Si sveglia trè ghjorni dopu nantu à una strana nave. Scontra à Scrum chì li dice chì sò nantu à a famigerata Queen Anne's Revenge, a nave di Blackbeard. Ampara chì u cumpagnu di sta nave ùn hè altru chè Angelica. Ella li dice chì ci hè una prufezia chì dice Blackbeard morirà prestu. Jack organizzò un ammutinamentu cù tutti l'altri cumpagni di nave contr'à Blackbeard. Deve andà in White Cap-Bay, induve devenu catturà una sirena per u rituali di a funtana. Finiscenu per avè unu. Anu ancu bisognu di dui calici d'argentu per questu rituali cumplicatu. Jack salta da una scogliera, trova u Santiago (a nave di Ponce de Leone) duv’ellu ritrova u vechju ammutinatu ch’ellu cunnosce da tantu tempu, Hector Barbossa. Jack, accumpagnatu da Barbossa, ripigliò i calici da i Spagnoli. À a fine, Jack trova finalmente a Fontana di a Ghjuventù in cumpagnia di Blackbeard, Angelica è l'equipaggiu di Queen Anne's Revenge. Ma sò stati rapidamente interceptati da Hector Barbossa è i so omi. Una battaglia terribile segue in quale, cum'è a prufezia dice, Blackbeard mori da a manu di Barbossa. Ma ghjunghjenu ancu i Spagnoli. Distrughjenu a funtana. Barbossa, dopu avè infilatu a so spada avvelenata in u pettu di Blackbeard, rivendica l'equipaggiu di Queen Anne's Revenge è parte, perplessu Jack, Angelica è Blackbeard. L'ultima, chì hè a figliola di Barbanegra, sguassate u sabre da u corpu di u babbu ma si ferite è dunque si avvelena ancu. Sicondu u rituali, una vittima hè necessariu per a funtana. Jack ùn hà micca scelta, decide di salvà Angélica, contru à i so cunsiglii, è sceglie Blackbeard cum'è a so vittima. Jack avè salvatu Angélica è avè lasciatu White Cap-Bay, decide di abbandunà Angelica nantu à un'isula deserta cù solu per ughjettu una pistola è una balla. Allora Jack trova Gibbs nantu à una spiaggia. Joshamee annuncia à ellu chì hà trovu a Perla Negra, a nave di quale Jack hè capitanu. Jack poi decide di ritruvà è urganizeghja piani stravaganti mentre fighjendu u mare.

A vendetta di SalazarMudificà

Cinque anni più sò passati da l'avventura di a Fontana di a Ghjuventù, Jack Sparrow, i so fideli Gibbs è u so equipaggiu sò arruvinati è seguitanu fiasco dopu fiasco mentre u rivale di Sparrow, Barbossa, hà fattu a so furtuna. Dopu à un altru furtu chì fallisce, l'equipaggiu di Sparrow, stancu di vedelu fallu troppu spessu, l'abbanduneghja. Abattu, Sparrow và à beie à a taverna è offre a so bussola magica in cambiu di una buttiglia di rum chì libera i corsari mort-viventi guidati da Salazar chì sò stati intrappulati in u Triangulu di u Diavule da chì Sparrow li hà tombu. Scupremu cusì (in un flashback) a prima impresa di Jack : una volta secondu cummandu à un capitanu in a so adolescenza, pigliò u so postu è a so bussola quand’ellu fù ammazzatu è eliminò sti corsari spagnoli da l’astuzia. Sparrow parte in una avventura cù parechje persone per truvà u Tridente di Puseidonu chì renderebbe sti morti di novu umani è dunque mortali. Insopportabile di invechjarà è ùn si rende più bè cum'è prima, Sparrow hè dimustratu per esse più rude è dispiacevule chè prima è vive in a so gloria passata. Più cunvintu d'esse carismaticu è irresistibile cum'è prima, Sparrow mostra assai ma hè spessu rifiutatu avà. A so attitudine è i so fallimenti sò spiegati da incantesimi chì colpisce i nemichi è i rivali di Barbossa. Quandu Barbossa s'unisce à a spidizioni è scopre chì Carina, a ghjovana chì li guida, ùn hè nimu chè a so figliola ch'ellu hà abbandunatu, Sparrow si diverte à pruvucàlu è à ricattallu in cambiu di u so silenziu. Sparrow si diverte ancu di stuzzicà Henry, u figliolu di i so vechji amichi Will Turner è Elizabeth Swann, annantu à a so crush in a figliola di Barbossa. À u listessu tempu, u ghjovanu chì ùn hà mai cunnisciutu u so babbu, Sparrow adopra una attitudine paterna (ancu si burla) cunsigliendu u ghjovanu in u so avvicinamentu à e zitelle è spinghjendulu per andà per ellu. Henry, cuscenti chì Jack Sparrow hè in grande periculu, vene à prutegelu è salvallu da Salazar. Quandu, grazia à a figliola di Barbossa, ghjunghjenu à l'isula induve hè u tridente, Sparrow è Carina esploranu un passaghju à u fondu di l'oceanu è affruntà i morti per l'ultima volta. Grazie à a distruzzione di u trident, i spettri tornanu umani è periscenu durante l'inundazioni di u passaghju. À u cuntrariu di e so avventure precedente, Sparrow passa più tempu à scappà di u so nemicu chè à a lotta, spiegata da l'immortalità di Salazar è a so periculusità estrema è sopratuttu perchè hè a peghju paura di i pirati (doncì u so nemicu u più putente). Da sti fatti, Jack ùn hà altra scelta chè di fughje è pò solu truvà rifughju in terra (i morti ùn ci ponu andà) per esse fora di a portata di Salazar è cusì suminallu. Ancu s'è i so riflessi sò abbastanza per ellu per evità l'innumerevoli colpi inflitti da Salazar, Jack pò à volte cuntà solu l'aiutu di Henry Turner per scappà di u so nemicu più periculosu. Quandu Barbossa si sacrifica per salvà a so figliola, Jack, è Henry uccidendu Salazar, Sparrow hè sorprendentemente seriu è quasi tristu, malgradu a so rivalità. Si vede brevemente l'inutilità di a vita di un pirata. Da questu mumentu, a scimmia di Barbossa adopta Sparrow cum'è u so novu maestru. À a fine, Sparrow (oghji ellu stessu) abbanduneghja Henry Turner in a so casa è, cù u so telescopiu, fighja cù rivuluzione è disprezzu à a riunione di famiglia è poi parte per l'avventura di a so nave di ritornu à u sole.