A cuppulata di mari

U capu di Caretta caretta
Classificazione scentifica
Regnu: Animalia
Phylum: Chordata
Classa: Reptilia
Ordine: Testudines
Famiglia: Cheloniidae
Generu: Caretta
Spezia: C. caretta
Nome/u binominale/i
Caretta caretta
Linnaeus, 1758

Caretta caretta

A Cuppulata di mari (o Cuppulata di mare) (caretta caretta) hè un rettili chì faci partita di a famiglia di i Cheloniidae. Hè a spezia di cuppulata marina chì hè a più cumuna. U pesu di a cuppulata di mari pò ghjugna sin'à centu chilò.

I siti i più impurtanti pa a cuppulata di mari in u Maritarraniu sò situati in Grecia, in Turchia, in Cicilia, in Calabria, in Tunisia o in Libia.

Di i volti, a cuppulata di mari pò essa cunfusa incù un antra cuppulata marina: a cuppulata di Kemp (Dermochelys kempii), chì friquenta u golfu di u Messicu, ma chì hè prisenta di manera eccezziunali in u Maritarraniu.

Sottuspezii

mudificà

Esistini dui sottospezii di Caretta caretta:

In Corsica

mudificà

A Cuppulata di mari hè a cuppulata marina a più ossirvata in Corsica. L'ossirvazioni sò più cumuni duranti i mesi più caldi: da ghjugnu à aostu. A cuppulata di mari si vedi più suventi annantu à a Costa uriintali, in particulari versi l'Isuli Cerbicali, a rigioni di Portivechju, in u sittori situatu trà Favona è Aleria o ancu à u liveddu di Bastia è di u Capicorsu.

Prutizzioni

mudificà

A Cuppulata hè prutetta da:

  • a cunvinzioni internaziunali di Washington (CITES) chì intardisci u cummerciu di i spezii di fauna è di flora minacciati di sparizioni.
  • a cunvinzioni di Berna
  • a dirittiva Habitat

Rifarenzi

mudificà

Da veda dinò

mudificà