L' Ascensione (o Ascinsioni) è, per i cristiani, l'elevazione in cele di Gesù Cristu, dopu a so Ressurrezione . Hè una festa cristiana chì hè celebrata quaranta ghjorni dopu à Pasqua (a Dumenica di Pasqua essendu cuntata). Per quessa, l'Ascensione casca in generale un ghjovi di u mese di maghju. Incù Pasqua è a Pentecosta, l'Ascensione hè una di e più sulennità impurtante di u calendariu ecclesiasticu.

Giotto, Ascensione di Ghjesù, Cappella di i Scrovegni, in Paduva

In Corsica mudificà

Parechje credenze pupulare sò assuciate in Corsica incù u ghjornu di l'Ascenzione. Secondu a credenza pupulare, l'acque sùstanu u ghjornu di l'Ascensione. Si dice dinù chì u ghjornu di l'Ascensione, « mancu l’acellu esce da u nidu » è « a ghjallina ùn volta nidicale » (Casanova 1992).

L'erba di l'Ascensione mudificà

 
L'erba di l'Ascensione rossa

Ci sò dinù dui spezie di piante chì sò cunnisciute in Corsica com'è l' erba di l'Ascensione. Hè di tradizione d'andà à coglie l'erba di l'Ascensione, a mane, prima di u fà di u sole. Si scalza è cusì l'erba di l'Ascensione si ferma incù a so radica. Dopu l'erba di l'Ascensione si mette in casa, à l'ombra, appiccata à u muru, à capu in ghjò. A pianta campa senza nè terraacqua, si ridrizza è fiurisce in San Ghjuvanni o à a Trinità. Sicondu a tradizione, s'è l'erba di l'Ascensione si ridrizza è fiurisce in una casa, l'annata serà bona. Hè cunsideratu invece cum'è gattivu s'è l'erba di l'Ascensione ùn fiurisce micca. L'erba di l'Ascensione si cunserva dopu sin'à Sant'Anna, u 26 lugliu. E dui spezie di piante chì sò cunsiderate in Corsica cum'è « erba di l'Ascensione » sò:

L'ovu di l'Ascensione mudificà

Hè di tradizione di mette da cantu u prima ovu chì hè statu fattu u ghjornu di l'Ascensione. Si cunsidereghja ch'ellu hà puteri maravigliosi è magichi. Ùn mezza micca : s'elu si sciappa un annu dopu, si vede ch'ellu hè firmatu seccu è senza odore. S'ellu hè cacciatu fora, salva da e disgrazie è in particulare da e timpestate è da a saietta, è ancu da l'incendii.

Referenze mudificà

Da vede dinù mudificà