Zygaena corsica
Zygaena corsica
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Lepidoptera
Famiglia Zygaenidae
Genaru Zygaena
Nomu binuminali
Zygaena corsica
Jean Baptiste Boisduval, 1828

Zygaena corsica hè una spezia di sbarrabattula chì faci parti di a famiglia di i Zygaenidae.

Discrizzioni

mudificà

Zygaena corsica hè una spezia di sbarabattula appartinendu à a famiglia di i Zygaenidae. 'Ssa sbarabattula prisenta una largura di à l'incirca 30 à 40 millimitri. U so corpu hè di culori neru incù i tacchi rossi vivi annantu à l'ali antiriori è pustiriori. L'ali sò dinò adurnati di mutivi neri è bianchi, furmendu una cumbinazioni unica è distintiva.

Ripartizioni

mudificà

Zygaena corsica hè endemica di a Corsica è di a Sardegna. In Corsica, omu a trova par u più in i righjoni muntosi di l'isula, ind'edda prifirisci i pratulini è i zoni aparti. 'Ssa spezia hè rara è a so pupulazioni hè limitata à certi zoni spicifichi di l'isula.

Zygaena corsica hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

U ciculu di vita di Zygaena corsica cumprendi parechji tappi. L'adulti emerghjini di branu è d'istati, è sò attivi mentri a ghjurnata. Si cibani par u più nettaru di i fiora, in particulari di i pianti di a famiglia di i Fabaceae. I femini facini i so ova annantu à i pianti ospiti, chì sò dopu cunsumati da i bruchi. I bruchi si sviluppani prestu è si nutriscini casci di a pianta sinu à ciò ch'eddi aghjunghjini a so taglia massima. Si trasformani dopu in crisalidi, ind'eddi subiscini una mitamurfosi prima di divintà adulti.

Tassunumia

mudificà

Zygaena corsica hè ancu cunnisciutu sottu u nomu di Zygaena sarpedon corsica. 'Ssu nomu hè calchì volta apradatu com'è sinonimu par disignà 'ssa spezia. Hè stata discrittu pà a prima volta da l'entumologu francesu Jean-Baptiste Alphonse Dechauffour de Boisduval in u 1828.

Cunsirvazioni

mudificà

Zygaena corsica hè cunsidarata com'è una spezia mori vulnerevuli par via di a so distribuzioni ristrinta è di a so pupulazioni limitata. I principali minacci chì pesani annantu à 'ssa spezia sò a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva, è ancu u cambiamentu climaticu. Misuri di cunsirvazioni sò nicissarii par pruteghja 'ssa spezia, in particulari a prisirvazioni di u so ambienti è a sinsibilisazioni di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Zygaena corsicahè scritta annantu à a lista rossa di i sbarrabattuli di Corsica è classatu com'è in priculu di sparizioni.[2]

Rifarimenti

mudificà
  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017
  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).
  2. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti

mudificà