Streptopelia turtur

(Reindirizzamentu da Turduledda cumuna)
Streptopelia turtur
Streptopelia turtur
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Columbiformes
Famiglia Columbidae
Genaru Streptopelia
Nomu binuminali
Streptopelia turtur
Carl Linnaeus, 1758

A turduledda cumuna (Streptopelia turtur) hè una spezia d'aceddu chì faci parti di a famiglia di i Columbidae.

Discrizzioni

mudificà

A turduledda cumuna hè una spezia d'aceddu appartinendu à a famiglia di i Columbidae. Hè carattarizata da a so taglia media, misurendu à l'incirca 28 centimi di lunghezza è pisendu trà 100 è 150 grammi. U so piumaghju hè par u più grisgiu brunicciu incù una tinta rusulina in pettu. L'ali prisentani tacchi neri è bianchi, mentri chì a coda hè longa è sfilanciata.

Ripartizioni

mudificà

A turduledda cumuna hè prisenti in parti assà di l'Auropa, di l'Africa Nordu è di l'Asia uccidentali. Hè migratrici è passa l'invernu in Africa subsaariana. Omu a trova par u più in i zoni buscosi, i furesti, i parchi è i giardini. Hè dinò capaci à adattà si à i zoni agriculi è à i zoni urbani.

A turduledda cumuna hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

A turduledda cumuna hè un aceddu grigariu chì campa in coppii o in picculi culonii. Si ciba par u più di graneddi, di frutti è di mastaruculi. U so cantu hè dolci è miludiosu, custituitu da roucoulements ripititivi. Custruisci u so nidu in l'arburi, i machjona o i sebbi, usendu i sticcateddi è arbi. A femina diponi di regula dui ova bianchi ch'edda cova duranti circa dui sittimani.

Tassunumia

mudificà

A turduledda cumuna apparteni à u genaru Streptopelia, chì cumprendi parechji altri spezii di turduleddi. Frà i sinonimi di 'ssa spezia, si trova Columba turtur è Turtur communis.

Cunsirvazioni

mudificà

A turduledda cumuna hè classificata com'è una spezia di priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, a so pupulazioni hà cunnisciutu una calata significativa 'ss'ultimi dicennii par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali è di a caccia eccessiva. I misuri di cunsirvazioni sò nicissarii pà pruteghja 'ssa spezia, in particulari a prisirvazioni di i zoni buscosi è a rigulazioni di a caccia.

A turduledda hè ancu chjamata a turturella o a culumbella.

Rifarimenti

mudificà
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  • M. Salotti & P. Pergola, Animali salvatichi di Corsica, CRDP di Corsica, 1999
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

mudificà