A melaghjola
Teucrium massiliense
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Teucrium
Nome binuminale
Teucrium massiliense
Carl Linnaeus, 1763

A melaghjola (Teucrium massiliense) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione mudificà

A melaghjola hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò opposte, ovale è appena dentate annantu à i bordi. I fiori, di culore rusulatu à viulinu pallidu, sò ragruppati in gaspe dense in cima à e piccioli. 'Ssa pianta sgaghja un odore aggradevule quandu omu a ciccia.

Ripartizione mudificà

A melaghjola hè endemica di a rigione mediterrania, più precisamente da u sudu di a Francia. Omu a trova per u più in e rigione custiere di u meziornu di a Francia. Cresce in e pratuline, a machja è e zone pitricose.

A melaghjola hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Teucrium massiliense hè una pianta adatta à i climi mediterranii, caratterizati da istati caldi è secchi. Hè capace à resiste à i periodi di sicchina grazia à e so radiche prufonde chì li permettenu di coglie l'acqua in prufundità. 'Ssa pianta fiurisce da ghjunghju à sittembre, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia mudificà

Teucrium massiliense hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Teucrium polium subsp. massiliense. Face parte di u generu Teucrium, chì ragruppa circa 250 spezie di piante erbacee è arbustive cacciate in u mondu sanu. Certe spezie di u generu Teucrium sò usate in medicina tradiziunale per e so pruprietà medicinale.

Cunsirvazione mudificà

A melaghjola hè una pianta relativamente cumuna in a so area di ripartizione naturale. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente da l'urbanisazione è l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità, sò necessarie per pruteghje a melaghjola è d'altre spezie vegetale di a rigione mediterrania.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà