Teucrium capitatum
Teucrium capitatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Lamiaceae
Generu Teucrium
Nome binuminale
Teucrium capitatum
Carl Linnaeus, 1753

Teucrium capitatum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Lamiaceae.

Descrizzione mudificà

Teucrium capitatum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Lamiaceae. Si caratterizeghja da i so fiurarelli di culore rossu vivu ragruppati in infiuriscenze sferiche, furmendu cusì capulini. E casce di 'ssa pianta sò opposte, ovale è appena dentate annantu à i bordi. Teucrium capitatum pò aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi.

Ripartizione mudificà

Teucrium capitatum hè originariu di u bacinu mediterraniu, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova in particulare in Spagna, in Francia, in Italia, in Grecia è in Turchia. 'Ssa pianta cresce per u più in e zone pitricose, e pratuline è a machja, induv'ella benefiziu di un assuliamentu abundante.

Teucrium capitatum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Teucrium capitatum hè una pianta melifera, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. A so fiuritura hà locu da maghju à lugliu, periodu mentre u quale i capulini si coprenu di fiori lampanti. I frutti di Teucrium capitatum sò di piccule capsule cuntinendu granelli chì sò spergugliati da u ventu.

Tassonumia mudificà

Teucrium capitatum hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Esiste eppuru sinonimi chì sò stati usati in u passatu per designà 'ssa pianta, tali Teucrium chamaedrys var. capitatum è Teucrium chamaedrys subsp. capitatum.

Cunsirvazione mudificà

Teucrium capitatum ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. A so larga ripartizione geugrafica è a so capacità à adattà si à sfarenti tipi d'ambienti li cunferiscenu una certa resilienza faccia à e prissione ambientale. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva pò custituisce una minaccia per 'ssa pianta à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve Teucrium capitatum si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza è a so perennità.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà