Tadorna ferruginea

spezia d'acellu
Tadorna ferruginea
Tadorna ferruginea
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Anseriformes
Famiglia Anatidae
Generu Tadorna
Nome binuminale
Tadorna ferruginea
Peter Simon Pallas, 1764Peter Simon Pallas, 1764

Tadorna ferruginea hè una spezia d'acellu chì face parte di a famiglia di l'Anatidae.

Descrizzione

mudificà

Tadorna ferruginea hè un membru di a famiglia di l'Anatidae. Hè un acellu acquaticu distintivu, d'una lunghezza da 58 à 70 cm è d'una largura da 110 à 135 cm. U so piumaghju hè rossu rossu annantu à l'inseme, incù una testa è un collu ci culore biancu crema cuntrastante. U masciu hà un anellu neru strettu intornu à u collu.

Ripartizione

mudificà

Tadorna ferruginea nichja in u sudestu di l'Europa è in Asia cintrale, è inguerna in Asia Suttana. A so area di ripartizione si stende da u sudestu di a Francia è di l'Italia orientale à traversu l'Asia, sinu à u Giappone è à a Corea à u nordu, è insin'à l'India è à u Sri Lanka à u sudu. Hè una spezia migratrice, chì effittueghja longhi viaghji trà i so siti di riproduzione è d'inguernamentu.

Tadorna ferruginea hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia

mudificà

Tadorna ferruginea si riproduce in e zone umite aperte, in particulare i lavi, i paduli è l'estuarii. Nichja in i cavità naturale, cum'è l'arburi cavi o e tane di mammiferi. A femina dipone trà 6 è 12 ovi, chì sò incubati mentre circa 28 ghjorni. I piulelli sò nidifughi è chettanu u nidu pocu dopu a sbucciata. Sò capace à bulà à l'età di circa 50 ghjorni.

Tadorna ferruginea hè una spezia onnivora. Si nutrisce per u più di granelli, di piante acquatiche è d'invertebrati. Pò dinù cunsumà di a carogna è picculi vertebrati.

Tassonumia

mudificà

Tadorna ferruginea hè una spezia monotipica, ciò chì significheghja ch'ella ùn hà micca sottuspezie ricunnusciute.

I sinonimi di Tadorna ferruginea sò: Anas ferruginea Pallas, 1764; Casarca ferruginea (Pallas, 1764).

Cunsirvazione

mudificà

Tadorna ferruginea hè classificata cum'è spezia di minima preoccupazione da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). A so pupulazione hè stimata à dopu di 2 milioni d'individui è hè cunsiderata cum'è stabile. Eppuru, a spezia hè minacciata da a perdita è a digradazione di u so ambiente, è ancu da a caccia. Hè impurtante di pruteghje e zone umite induv'ella nichja Tadorna ferruginea è di sinsibilizà u publicu à a necessità di cunsirvà 'ssa spezia.

Riferimenti

mudificà
  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006
  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti

mudificà