Opole (in polaccu: [ɔˈpɔlɛ] (ascultà); in tedescu: Oppeln [ˈʔɔpl̩n]; Silesianu: Ôpole) hè una cità situata in u sudu di a Pulonia, annantu à u fiume Oder è a capitale storica di l'Alta Slesia.

Opole e l'Oder

Descrizzione è storia mudificà

Cù una populazione di circa 128.035 abitanti (dicembre 2019), hè a capitale di u Voivodeship di Opole (pruvincia di Opolskie) è a sede di a cuntea di Opole. Cù a so longa storia chì data di u VIII seculu, Opole hè una di e più antiche cità di Polonia. Hè dinò a più chjuca cità di Pulonia è a più grande cità di a so pruvincia.

L'urighjine di u primu stabilimentu sò cunnessi cù chì a cità sia stata cuncessa Magdeburg Diritti in 1217 da Casimir I di Opole, u bisfigliolu di u duca polaccu Bolesław III Wrymouth. Durante u Periudu Medievale è u Rinascimentu a cità era cunnisciuta cum'è un centru di cummerciu per via di a so pusizione nantu à l'intersezione di parechje rotte cummerciale principale, chì aiutavanu à generà prufitti stabili da u cummerciu di transitu. U rapidu sviluppu di a cità hè statu ancu causatu da a creazione di una sede di regenza in Opole in u 1816. A prima cunnessione ferruviaria trà Oppeln, Brieg è Breslavia hè stata aperta in u 1843 è i primi stabilimenti di fabricazione sò stati custruiti in u 1859, ciò chì hà cuntribuitu assai à l'impurtanza regiunale di a cità.

U vastu patrimoniu di a cità comporta guasi tutte e culture di l'Europa Centrale, cumprese anni di duminazione pulacca, boema, prussiana è tedesca. Opole hè diventatu formalmente parte di a Polonia in u 1945 in u quadru di l'Accordu di Potsdam. Parechji ilesiani superiori tedeschi è polacchi di ascendenza tedesca risiedenu sempre in a regione Opole; in a cità stessa, tuttavia, i tedeschi etnichi custituiscenu oghje menu di u 3% di a pupulazione dopu à l'espulsioni di u 1945-1946.

Oghje ci sò quattru stabilimenti di istruzione superiore in a cità: l'Università Opole, l'Università di Tecnulugia Opole, un College Medicu è u College Superiore Privatu di Gestione è Amministrazione. U Festival Naziunale di a Canzone Polacca si tene quì ogni annu, dapoi u 1963 è ogni annu si tenenu novi eventi regulari, fiere, spettaculi è cuncorsi.

Opole hè qualchì volta chjamata a Venezia pulacca,[1], per via di a so pittoresca Città Vecchia è di parechji canali è ponti cità.

Note mudificà

  1. Venezia pulacca, [1].