Gennaria diphylla
Gennaria diphylla
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordini Orchidales
Famiglia Orchidaceae
Genaru Gennaria
Nomu binuminali
Gennaria diphylla
( Link ) Parl. , 1860

Gennaria diphylla hè un fiori chì faci parti di a famiglia di l'Orchidaceae.

Discrizzioni mudificà

Gennaria diphylla hè una spezia d'urchidea terrania di a famiglia di l'Orchidaceae. 'Ssa pianta vivaci hè unicu in u so genaru par causa di a so carattaristica inabituali di pusseda solu dui fogli, da induva u nomu di a spezia diphylla, chì significheghja incù dui casci in grecu.

A pianta misura di regula trà 10 è 30 cm d'altezza. I dui casci upposti, larghi è carnati, appariscini à a basa di u picciolu. U picciolu fiurali prisenta un'infiuriscenza chì porta bon parechji fiurareddi virdicci o biancastri. A fiuritura hà locu di regula di branu, trà frivaghju è maghju.

Ripartizioni mudificà

Gennaria diphylla hè prisenti in u righjonu mediterraniu, incù una distribuzioni andendu da a Spagna è Maroccu à livanti insin'à Turchia. Hè ancu prisenti in Africa Subrana è annantu à certi isuli di l'Atlanticu, com'è i Canarii. 'Ss'urchidea hè di regula truvata in ambienti tali i sous-bois chjari è i pratulini pitricosi.

Gennaria diphylla hè prutetta da a Cunvinzioni annantu à u cummerciu internaziunali di i spezii di fauna è di flora salvatichi minacciati d'estinzioni (CITES), chì intardisci u so cummerciu. Par via di u so ambienti limitatu è di a prissioni umana, in particulari da a perdita di u so ambienti divuta à l'urbanisazioni, 'ssa spezia hè in diclinu in certi righjoni. Cù u fini di pruteghja è di prisirvà 'ssa spezia, sforzi di cunsirvazioni sò in corsu in certi righjoni, cumprindendu a prutizzioni di u so ambienti naturali, a surviglianza di a so pupulazioni è calchì volta a missa in campu di prugrammi di riintruduzioni.

Gennaria diphylla hè prisenti in Corsica.[1]

Rifarimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).