Epipactis placentina
Epipactis placentina
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordine Orchidales
Famiglia Orchidaceae
Generu Epipactis
Nome binuminale
Epipactis placentina
Bongiorni

Epipactis placentina hè un fiore chì face parte di a famiglia di l'Orchidaceae.[1]

Descrizzione mudificà

Epipactis placentina hè una spezia d'orchidee terranee vivace appartinendu à a famiglia di l'Orchidaceae. 'Ssa pianta erbacea si caratterizeghja da i so fiori di culore rusulatu à purpurea è da u so ambiente mediterraniu.

E casce di Epipactis placentina sò lanceulate, da verde chjaru à verde scuru, è disposte in spirale longu à u picciolu fiurale. U picciolu, robustu è drittu, pò aghjunghje un'altezza da 20 à 40 centimi.

I fiori sò ragruppate in infiuriscenze lene, cumposte da 6 à 15 fiori. U so culore varieghja da u rusulatu pallidu à u purpurea, incù un labellu trilobatu è appena frangiatu. I lobi laterali sò stretti è piigati ver'di l'internu, mentre ch'è u lobu cintrale hè più largu, à spessu incù una margine ondulata. I fiori di Epipactis placentina sò ermafroditi è sò inamacati da l'ape è altri insetti inamacatori.

Ripartizione mudificà

Epipactis placentina hè una spezia endemica di u bacinu mediterraniu. Si scontra per u più in Italia, in a rigione di Piacenza, da induv'ella tira u so nome, ma omu a trova ancu in altre rigione taliane è ancu in Francia, in Spagna è in Cruazia.

'Ss'orchidea priferisce l'ambienti mediterranii tali e fureste di faghi è e zone erbose in arice di furesta. Apprizzieghja e terre ricche di terricciu, bè assiccate è appena acide o neutre, è si sviluppa in zone esposte à u sole o à meza ombra. A spezia pò esse truvata à altitudine andendu da 200 à 1500 metri.

Bench'è Epipactis placentina ùn sia micca cunsiderata cum'è una spezia minacciata à a scala mundiale, hè prutetta in certe rigione per causa di a digradazione di u so ambiente è di a racolta illegale di i so fiori. Sforzi di cunsirvazione, tali a messa in piazza di riserve naturale è di prugrammi di riintruduzione, sò sicondu i lochi per pruteghje è prisirvà 'ssa spezia d'orchidea.

Epipactis placentina hè prisente in Corsica.[2]

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da a wikipedia in francese, in inglese è in talianu.
  2. Jeanmonod & Gamisans (2013).