Un' egloga hè un puema di stili classicu cunsacratu à un sughjettu pasturecciu. I puemi di 'ssu genaru litterariu sò calchì volta qualificati di "bucolichi".[1]

Etimulugia mudificà

 
Virghjiliu.

L'etimulugia di a parola latina eclogægreca : ἐκλoγή (eklogē), chì significheghja " racolta, flurileghju". U terminu facia rifirimentu à l'urighjini à i seguiti di puemi corti di genaru indiffarenti, odi, epistuli, satiri, epigrammi, bucolichi, è cetara., à i stratti di racolti d'autori. L'Anziani chjamavani " egloghi " i puemi di a racolta di Virghjiliu intitulatu i Bucolichi è i pueti latini pustiriori à Virghjiliu pigliàni l'abitudina di chjamà i so probbii puemi bucolichi " egloga ", rifirendu si à u celibru pueta d' Augustu è Meceniu. Da quà saria venutu l'improdu di a parola egloga in u sensu di puema pasturecciu, è l'idantificazioni di 'ssa parola incù quiddu di " bucolicu ". Frà l'epigoni di Virghjiliu autori d'egloghi, si pò cità Calpurnius è Nemesianu. L'influenza di Virghjiliu, cumbinata à a parsistenza di u genaru bucolicu à a Rinascita, cunsacràni l'aduzzioni di u terminu d'egloga com'è sinonimu di u genaru. Certi autori distinguini trè spezii d'egloghi : l'egloghi narrativi, induva u pueta parla in u so nomu probbiu ; l'egloghi drammatichi, induv' eddu faci parlà i parsunaghji ; l'egloghi misti, induv' eddu mischia i dui formi.

Egloghi muderni mudificà

 
Alexander Pope

I Bucolichi di Petru di Ronsard sò l'egloghi, è ancu a prima pezza di l'Aduliscenza climintina di Climenti Marot. Un seculu più tardi, i so Eclogæ Sacræ (1659) valarani à René Rapin u sopranomu di " Sicondu Teucritu ".

U genaru hè ripprisintatu in a litteratura inglesa da The Shepheardes Calendar d'Edmund Spenser (U Calindariu di i pastori, 1579) (dodici egloghi, una par ogni mesi). Alexander Pope cumponì una seria di quattru egloghi (una par ogni staghjoni di l'annata) in a vena di Virghjiliu in u 1709. U pueta spagnolu Garcilaso di a Vega cumponì ancu eddu egloghi à l'imitazioni di Virghjiliu. À u seculu XVII, i Polacchi Szymon Szymonowic è Zimorowic publicàni i racolti d'egloghi. In u 1876, Stefanu Mallarmé sottutituleghja egloga u so celibru U dopu meziornu di un faunu. À u seculu XX, u pueta ghjudeiu ungaricu Miklós Radnóti, assassinatu uni pochi di mesa nanzu a fini di a Siconda Guerra mundiali da i truppi alimani in ritirata, cumponì i puemi annantu à l' Olucaustu. A racolta di Seamus Heaney, Electric Light (2001) cumporta un puema intitulatu Bann Valley Eclogue. U cumpusitori cuntimpuraneu u più prulificu d'egloghi hè forsi l'Irlandesu Lavisu MacNeice : frà i so egloghi i più celibri, a parsona pò cità Eclogue by hà five barred gate, Eclogue for the motherless, Annu eclogue for Christmas è Eclogue from Iceland.

Variazioni annantu à u tema di Virghjiliu mudificà

 
Ritrattu anonimu di Petru di Ronsard

In u 1526 u pueta talianu Jacopo Sannazaro publicò i so Eclogæ Piscatoriæ, induva eddu sustituì à i pastori di Virghjiliu i piscadori di a cala di Napuli. U pueta inglesu Phineas Fletcher l'imitò in i so Piscatorie Eclogs ([1633]]). Un antru pueta inglesu, William Diaper, cumponì i Nereides: or Sea-Eclogues in u 1712. L'intarlucutori di 'ssi puemi sò tritona è ninfi. À u principiu di u seculu XVIII, u genaru era maturu par a parudia : John Gay biffò l'egloghi d'Ambrose Philips in u so Shepherd's Week è Mary Wortley Montagu cumpunì sei Town Eclogues, induv' edda traspurtava l'Arcadia bucolica di Virghjiliu in u Londra riccu di u so tempu.

Noti mudificà

  1. 'Ss'articulu pruveni in parti da l'articulu currispundenti di a wikipedia in francesu.

Rifirimenti mudificà

  • Simon Hornblower, Antony Spawforth, The Oxford Classical Dictionary, 3e ed., ed. Oxford University Press, 1999.
  • Teocritu, Tutta L'Idilla, Parighji, A Diffarenza, 1991.
  • Virghjiliu, I Bucolichi, i Georgichi, Parighji, Gallimard, " Coll. Folio classicu ", 1997.