Delfinu
Tursiope truncatu
Tursiope truncatu
Classificazione scentifica
Regnu: Animalia
Phylum: Chordata
Classa: Mammalia
Ordine: Cetacea
Famiglia: Delphinidae

I delfiniodontoceti, mammiferi aquatici imparintati incù e balene è e focene. U nome di delfinu si riferisce in particulare à l'appartenenza à a famiglia di i Delfinidi (delfini oceanici) o di i Platanistidi (delfini d'aqua dolce), ma di e volte issu nome hè utilizatu per riferì si di manera specifica à parechje spezie chì sò più cunnisciute, com'è u tursiope è u delfinu cumunu.

Anatomia di u delfinu mudificà

I delfini hanu un corpu affusulatu, particularmente adattatu per nutà di manera veloce. A testa contene un organu specificu è voluminosu, utilizatu per l'ecolocazione. In molte spezie e mandibule sò elongate è formanu un beccu distintivu; per certe specie com'è u tursiope a bocca face una curva cù una spressione simile à un sorrisu permanente. In molte spezie i denti ponu esse moltu numerosi (finu à 250). U cerbellu di u delfinu hè largu è possede una corteccia molta strutturata. A colorazione di basa consiste in gradazione di grisgiu cù u latu ventrale biancu, spessu combinatu incù linie è tacche incù tonalità differenti.

Nutrizione di u delfinu mudificà

I delfini sò predatori è caccigheghjanu e so prede incù velocità. A dentitura hè adattata à l'animali chì caccigheghjanu: spezie incù molti denti sò associati incù una dieta prevalentemente di pesci, invece becchi più corti è denti menu numerosi sò associati incù a caccia di i cefalopodi. Uni pochi di delfini catturanu ancu i crustacei.

Da vede dinò mudificà

Ligami esterni mudificà

 
WikiLettera

'Ssu artìculu hè in custruzzione. Pudete cuntribuisce à a so redazzione.