Un cuscinu hè un tipu di saccu cusgitu da tutti i lati è storicamente pienu di piume, pelusa, crine, lana, kapok, o varie fibre vegetali. Avà l'imbottitura hè spessu fatta di schiuma sintetica trinciata o di fibra plastica. Hà una funzione decorativa ma ancu cunfortu.

Albrecht Dürer (1493)

Pò migliurà u cunfortu di una persona pusata nantu à una sedia o in una poltrona, permette di appughjà si o di mette i so pedi, per esempiu. In certe regioni, u termine genericu "cuscinu" hè adupratu per designà u cuscinu, un cuscinu di lettu particulare destinatu solu à a testa.

All'aperto, i cuscini sò aduprati per sedie à sedia è sò stati una volta aduprati per sedesi in erba quandu sò bagnati o per prevene i morsi di insetti.

U cuscinu hè un pezzu di mobili adupratu dapoi un bellu pezzu, in palazzi è case di lussu durante u Medievu. À quellu tempu, eranu spessu di grande taglia è fatti di pelle, abbastanza duri per esse aduprati cum'è sedile. Cù u tempu è e novi tendenze, i cuscini sò diventati assai più chjuchi.

In effetti, i cuscini sò stati aduprati cum'è posti per occasioni speciali, in Francia è in Spagna assai più tardi.

Truvemu sempre sta tradizione di u cuscinu adupratu cum'è l'unica sede in u Maghreb è in u Mediu Oriente tradiziunale. L'anni 60 anu vistu a nascita di cuscini grassoni pieni di perline di polistirene espansu chì sò restati u simbulu di l'anni "baba-cool".

U cuscinu chì allatta hè un grande cuscinu chì pò sustene u spinu di a mamma è più tardi cuglia u zitellu chì tene u so biberone solu.

Un cuscinu pò esse un sustegnu di lussu, per esempiu in un matrimoniu, a damigella d'onore presenta i anelli di nozze nantu à un picculu cuscinu di seta ricamatu; durante un'inaugurazione, un zitellu presenta e forbici nantu à un cuscinu à l'ufficiali chì taglieranu u nastru.