Kazimierz Kuratowski: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
m robot Ajoute: es:Kazimierz Kuratowski
mNessun oggetto della modifica
Linia 1:
[[Image:Kazimierz_Kuratowski.jpg|thumb|right|Kazimierz Kuratowski]]
 
'''Kazimierz Kuratowski''' ([[Varsavia]], [[2 febbraiudi frivaghju]] [[1896]] - [[18 di ghjugnu]] [[1980]]) hè statu unu di i maiò [[Matematicumatematica|matematichi]] [[Polonia|polacchi]] maggiori.
 
==Biografia==
Kuratowski hè statu da u [[1927]] prufessore di matematica à u [[Politechnika Lwowska]] (''Politecnicu di [[Lviv]]'', in Polonia) è da u [[1934]] à l'[[Università di Varsavia]]. In u [[1945]] hè diventatu membru di a [[Polska Akademia Umiejętności]] (l'''Accademia Polacca di l'Insignamentu''), è in u [[1952]] di l'[[Accademia Polacca di e Scenze]]. Da u [[1948]] à u [[1967]] hè statu direttore di l'istitutu di matematica d'issa accademia, è par tanti anni hè statu ancu presidente di l'[[International Mathematics Society]] è di a Sucetà Matematica Polacca.
 
Kazimiertz Kuratowski hè statu un di i frequentatori di u celebre [[Kawiarnia Szkocka]] (''Caffè scuzzese''), induve i matematichi di a formidevule scola polacca di i primi decennii di u [[XXimuXX seculu]] eranu avvezzi à scuntrà si per confrontà i so idee.
 
==A ricerca==
A ricerca di Kuratowski hè statu centrata principalmente annantu à u studiu di e strutture metriche è topologiche astratte. Frà i so numerosi contribuzione à la [[matematica]], si pò mintuvà:
* u studiu di i [[Spaziu polaccu|spazii polacchi]] (chì prendunni u so nome prupriu da i matematichi polacchi chì l'hanu studiati, com'è [[Wacław Sierpiński]], [[Alfred Tarski]], è dinù Kazimierz Kuratowski);
* A [[caratterisazione]] di i [[Spaziu di Hausdorff|spazii di Hausdorff]] mediante i cusìdetti [[assiomi di chjusura di Kuratowski]];
Line 22 ⟶ 23:
 
== Bibliografia ==
* (in inglesu) Kazimierz Kuratowski, 1980, ''A Half Century of Polish Mathematics: Remebrances and Reflections'', Pergamon Press, Oxford, ISBN 0-08-023046-6 (in inglesu)
* [[(in inglesu) Karol Borsuk]], 1960, ''On the achievements of Prof Dr Kazimierz Kuratowski in the realm of topology'', in: Wiadomosci matematyczne, vol. 2, issue 3, pages 231-237 (in inglesu)
 
== Ligami esterni ==
* (in inglesu) [http://www-groups.dcs.st-and.ac.uk/~history/Mathematicians/Kuratowski.html Una breve biografia di Kazimierz Kuratowski] (in inglesu)
 
[[Category:BiografiaMatematicu|Kuratowski, Kazimierz]]
[[Category:Matematicu polaccu|Kuratowski, Kazimierz]]
 
[[cs:Kazimierz Kuratowski]]