Kazimierz Kuratowski: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Corregano eventuali errori. Non parlo bene la vostra lingua.
 
Nessun oggetto della modifica
Linia 1:
[[Image:Kazimierz_Kuratowski.jpg|thumb|right|Kazimierz Kuratowski]]
'''Kazimierz Kuratowski''' ([[Varsavia]], [[2 febbraiu]] [[1896]] - [[18 giugnughjugnu]] [[1980]]) hè statu unu di i maghjuri [[Matematicu|matematichi]] [[Polonia|polacchi]] maggiori.
 
==A vitaBiografia==
Kuratowski hè statu da u [[1927]] prufessore di matematica à u [[Politechnika Lwowska]] (''Politecnicu di [[Lviv]]'', in Polonia) è da u [[1934]] à l'[[Università di Varsavia]]. In u [[1945]] hè divinutudiventatu membru di a [[Polska Akademia Umiejętności]] (l'''Accademia Polacca di l'InsegnamentuInsignamentu''), è in u [[1952]] di l'[[Accademia Polacca di i ScienzeScenze]]. Da u [[1948]] à u [[1967]] hè statu direttoridirettore di l'istitutu di matematica di dettad'issa accademia, è par tanti anni hè statu ancu presidente di a l'[[International Mathematics Society]] è di a rispettiva SucietàSucetà Matematica Polacca.
 
Kazimiertz Kuratowski hè statu un di i frequentatori di u celebre [[Kawiarnia Szkocka]] (''CafféCaffè scozzesescuzzese''), induve i matematichi di a formidabiliformidabile scola polacca di i primi decennidecennii di u [[XXXXimu seculu]] eraeranu avvezzi à solitiscuntrà incontrarsisi parper confrontà i pruprieso idee.
 
==A ricerca==
A ricerca di Kuratowski hè statu incentratucentrata principalmente sulluannantu à u studiu di e strutture metriche è topologiche astratte. Frà i so numerosi contributicontribuzione allaà la [[matematica]], si vannu ricordatimintuvà:
* Lou studiu di i [[Spaziu polaccu|spazispazii polacchi]] (chì prendunni u loruso nome prupriu daida i matematichi polacchi chì li hannul'hanu studiati, com'è [[Wacław Sierpiński]], [[Alfred Tarski]], edè appuntudinù Kazimierz Kuratowski);
* A [[caratterizzazionecaratterisazione]] di i [[Spaziu di Hausdorff|spazispazii di Hausdorff]] mediante i cusìdetti [[assiomi di chiusurachjusura di Kuratowski]];
* A dimostrazione di u [[Lemma di Kuratowski-Zorn]];
* In [[teoria di i grafi]], a celebre caratterizzazionecaratterisazione di i [[GrafoGrafu planare|grafi planari]], mediante u [[Teorema di Kuratowski parper i grafi]];
* L'identificazione di i [[Coppia (matematica)|coppie ordinate]] <math>(x,y)</math> incù l'insiemeinseme <math>\{\{x\}, \{x,y\}\}</math>.
* L'introduzione di l'[[algoritmoalgoritmu di Tarski-Kuratowski]] riguardanterelativu à a risoluzione di formuli aritmetiche.
 
==VociDa correlatevede dinù==
* [[Kawiarnia Szkocka]]
* [[Alfred Tarski]]
Linia 22:
 
== Bibliografia ==
* Kazimierz Kuratowski, 1980, ''A Half Century of Polish Mathematics: Remebrances and Reflections'', Pergamon Press, Oxford, ISBN 0-08-023046-6 (in inglesu)
* [[Karol Borsuk]], 1960, ''On the achievements of Prof Dr Kazimierz Kuratowski in the realm of topology'', in: Wiadomosci matematyczne, vol. 2, issue 3, pages 231-237 (in inglesu)
 
== CullegamentiLigami esterni ==
*(en) [http://www-groups.dcs.st-and.ac.uk/~history/Mathematicians/Kuratowski.html Una breve biografia di Kazimierz Kuratowski] (in inglesu)
 
[[Category:BiografieBiografia|Kuratowski, Kazimierz]]
[[Category:MatematichiMatematicu polacchipolaccu|Kuratowski, Kazimierz]]
 
[[nap:Kazimierz Kuratowski]]