Cuncezzione di loghi: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
m pas de pub, svp
mNessun oggetto della modifica
Linia 1:
Un '''logò''', o logotipenote hè una cumpusizione figurativa chì serve per identificà visivamente, immediatamente, una sucietà, una marca, una associazione, una istituzione, un pruduttu, un serviziu, un avvenimentu o qualsiasi altru tipu d'organizazione per fà si cunnosce è ricunnosce da u publicu è i mercati à i quali hè destinatu è si distingue da altre entità in u listessu settore. I loghi sò mudelli registrati chì a so riproduzione senza autorizazione hè punibile cum'è falsificazione.
 
Cuncirnendu l'istituzioni publiche è l'amministrazioni, parlemu ancu di simbuli, [[Arma|armi]] o emblemi ufficiali chì figuranu nantu à scudi, sigilli o [[Bandiera|bandiere]]. Sò prutetti da un privilegiu di u putere publicu senza avè bisognu di esse registrati cum'è marca o mudellu cummerciale.
 
Un logotipu era à l'origine, in [[tipografia]], una marca scritta aduprendu una tipografia speciale, è disposta in un modu particulare, ma leggibile. In l'industria [[Automobile|automobilistica]], dicemu monogramma, in u casu di u nome di marca piazzatu à u fondu di i veiculi.
 
U logò è u pittogramma ùn devenu micca esse cunfusi. Quest'ultimu hè un segnu chì a funzione hè di designà l'azzione o l'ughjettu chì raprisenta per dà accessu invece à una cosa, mentre u logò hè adupratu per designà piuttostu una persona.
Linia 14:
I segni di a stampante eranu sicuramente i primi loghi muderni. Cum'è e stampatrici sò spessu à tempu editori è librarii, u segnu di u magazinu diventa l'immagine nant'à a pagina di u titulu. À u principiu di u XIXu seculu, i logotipi eranu lettere di blocchi chì raggruppavanu parechji caratteri chì formanu sillabe cumune: tentativi di facilità a cumpusizione manuale, chì ùn seguitanu micca per via di a complicazione di u sistema.
 
L'ascesa di u logu coincide cù l'industrializazione[[Industria|industria]]lizazione, u sviluppu di l'[[ecunumia]] di mercatu è l'ambiente cumpetitivu di u 19u seculu. A publicità cresce è e cumpagnie anu bisognu di creà identità per distingue è cumunicà in u mercatu. Sempre di più pruduttori anu cuminciatu dunque à include un simbulu, un segnu o un emblema nantu à i so prudutti è imballaggi, affinchì tutti i cumpratori pudessinu facilmente ricunnosce u pruduttu chì vulianu. I produttori aghjunghjenu allora u nome di a cumpagnia o di u pruduttu à u so segnu. U nome piglia una forma specifica per ogni fabbricante.
 
Per parechji anni, quandu un novu logotipu hè disegnatu, e cumpagnie anu adupratu inserzionisti è disegnatori grafichi per creà un segnu o emblema chì apparirà cum'è logotipu, cù u nome di a cumpagnia, produttu o serviziu. Hè dinò in questu tempu chì e cumpagnie anu cuminciatu à associà u so nome o quellu di u so pruduttu cù u so segnu. U nome piglia tandu una forma specifica per ogni fabbricante. Parlemu di loghi cumbinati, hè a prima volta chì u segnu è u nome sò stati assuciati.
 
U logò hà una piazza impurtante in l'ecunumia è in a [[publicità]]. Alcune cumpagnie anu abbastanza identità visuale chì u nome di a marca ùn abbia bisognu à apparisce nantu à u visuale publicitariu.
 
== Differenza trà emblema, logo, monogramma è badge ==
U badge esiste appena l'[[omu]] sente u bisognu è a necessità di marcà u so bè o a so pruduzzione, per scopu di ricunniscenza da pagà, per esempiu: i cantuneri anu ognunu u so segnu distintivu (u compitu), i patroni di bestiame marcanu i so [[animali]], ecc. U logò hè statu istituziunalizatu cù l'invenzione di a stampa, postu chì per definizione avemu un tippu, un cuncepimentu in rilievu chì pò esse riutilizatu à l'infinitu per distingue a so pruduzzione.
 
A vera definizione di un logò ùn hè micca l'aspettu graficu attaccatu à un nome, ciò chì ne face un "badge" - chì [[Renault]] chjama u so monogramma - ma piuttostu u nome in un cuncepimentu tipograficu speciale. Esempiu: u diamante Renault ùn hè micca u logò, ma u badge Renault. U veru logò Renault hè u nome "RENAULT" scrittu cù una tipugrafia specifica o cù una tipografia apposta creata per a circustanza particulare, o ancu u nome scrittu cù un certu stile per fà lu parè originale. Oghje sottu u nome "logò", ste duie idee sò cumbinate in una sola, ma hè una estensione abusiva di significatu.
 
Quandu, in l'anni 70, e vendite di magliette per cumanda per posta anu cuminciatu à cresce in chì gruppi musicali eranu stampati in serigrafia, e cose eranu veramente specificate per diferenzià un ordine. Cusì per esempiu, per u gruppu Scorpions, se vuliamu solu a maglietta cù u nome è nunda di più, avemu avutu à cumandà a maglietta d'opzione "logo". E veramente, in questu casu precisu, hè veramente u nome di u gruppu cù a so propria grafica, chì hè u logò di u gruppu.
Linia 31:
Questa differenza, spessu dimenticata, ci ramenta chì u logo designa u nome, è u badge o u segnu designa un graficu assuciatu.
 
Quandu a marca hè abbastanza forte, u nome di a marca sparisce qualchì volta, lascendu spaziu solu à u badge senza esse assuciatu à u nome cum'è marche internaziunali [[Apple]], [[Mercedes-Benz]], [[McDonald's]] o Nike.
 
== Istituzioni è amministrazioni ==
E municipalità, i Stati, è più generalmente l'amministrazioni o l'istituzioni publiche utilizanu loghi in più di u so emblema cum'è stemme, per mudernizà a so maghjina.
 
Hè u casu in [[Francia]], u guvernu avendu aduttatu in u 1999, per a so cumunicazione, una cartula grafica chì cuntene un logò adupratu da i ministeri, servizii decentralizati di u Statu, ambasciate, ecc. Stu logò adopra è combina trè di l'emblemi o simbuli francesi: u tricolore, Marianne è u mottu di France [[Liberté, Égalité, Fraternité]].
 
== Creazione di un logò ==
A creazione di un logotipu pò esse cunsiderata cum'è una creazione di grafichi. Parechji elementi devenu esse presi in contu per trasmette u messagiu desideratu, sia in termini di forme sia di culori.
 
Cusì, un logotipu strutturatu nantu à una forma tonda, da u so riferimentu à a [[Terra]], à a natura in generale, trasmette una maghjina di securità, benessere è appaciamentu. À u cuntrariu, a scelta di e forme triangulare assicura l'idea di innuvazione, prugressione è tecniche d'avanguardia. E forme quadrate significanu stabilità è robustezza. Queste poche forme di basa si trovanu in parechji loghi, è cusì trasmettenu cuncetti chì un nome semplice ùn pò à volte esse abbastanza per trasmette.
 
A croce rossa (mezzaluna rossa in i paesi musulmani) hè un esempiu di un emblema cusì cunnisciutu chì ùn deve micca esse accumpagnatu da un testu per esse capitu. Prutegge u persunale medicu in tempi di guerra è ancu e vittime di cunflitti armati è quelli chì cercanu di aiutallu. E Società Naziunale di a [[Croce Rossa]] è di a Mezzaluna Rossa è a so Federazione, è ancu u Cumitatu Internaziunale di a Croce Rossa includenu questi simboli in i so loghi.
 
Cù questu in mente, u logu hè conforme à i codici ammessi in un determinatu campu d'attività per esse immediatamente ricunnisciutu cum'è in stu campu d'attività. Ma in questu campu, u logò deve ancu spiccà u più pussibule per esse identificatu trà i so pari. Un difettu cumunu hè di cunfurmassi à mudelli preesistenti finu à u puntu di diluisce u messagiu è l'identità di l'ughjettu in un ambiente diffusu. L'autorità lucali, per esempiu, anu multiplicatu i clichés in l'anni settanta è ottanta basendu u so logò annantu à: u so codice iniziale / un culore chì assucieghja u turchinu (per l'acqua, u mare o u fiume) è u verde (per a campagna) / Cova di stile Renault "per rende lu mudernu".