Stati Uniti d'America: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Etichette: Mobile edit Mobile web edit Modifica da mobile avanzata
Etichette: Mobile edit Mobile web edit Modifica da mobile avanzata
Linia 55:
=== A Colonisazione ===
 
U [[Americhi|cuntinente americanu]] è statu scupertu da [[CristoferuCristofaru CoromboColombu]], un navigatore ghjenuvese (chì avia campatu in [[Corsica]]), in u [[1492]].
 
U paese u più anzianu si chjama Saint Augustine (fundata 1565), in Florida, fundatu da i Spagnoli. Dopu, venenu l'Inglesi, in [[Virginia]] è in ciò chi diventerà a [[Nova Ingliterra]]. Ghjè in st'ultimu chì ghjunghjenu i [[Patri Pelegrini]] (Pilgrim Fathers), di religione protestante ma micca anglicana, invece a ghjente di u Sudu di e colonie sò anglicani. Quandu ind'u nordu si custruisce una sucetà ugualitaria, u mudellu suciale di u sudu hè quellu di u "gentleman farmer", è hè dunque di più aristocraticu. Un episodu interessante di st'epica hè a fundazione di a [[Pennsylvania]] da i [[Quakers]].
[[Plymouth]] è fundata in 1620 da l'Inglesi, è a [[Nova- Amsterdam]] (chì diventerà dopu [[New- York]]), hè custruita da l'Olandesi in u 1624.
 
A cunquista di sti territorii novi ùn si fecenu micca senza viulenze trà i culoni è l'Amerindiani, chì morenu ancu di malatia.