Biolugia: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
m Jumpy01 hà spustatu a pagina Biologia à Biolugia: in corsu
Nessun oggetto della modifica
Linia 1:
[[FileImage:Larus_portrait.jpg|thumb|250px|rightA biolugia studieghja a vita.]]
 
A '''Biologiabiolugia''', '''biologia''' (o '''biulugia'''), chì etimologicamente vene da e parolle [[Lingua greca antica|greche]] βίος (''bios'', (βιος"vita") è λόγος (''logos'', (λογος"scienze"), hè a [[scenza]] chì hà per oggettu l'osservazione è a spiegazione di a [[vita]].
 
== Storia ==
In u 1735, [[Linneu|Carl Linnaeus]] publicò u so libru ''[[Systema naturae]]'' ("Sistemu d'u natura") chì schjarì a [[tassonumia]]. Ellu classificò a vita in i gruppi tassonumichi, chì schjarì perchè certi [[animali]] sò più simili chè altri.
 
In u 1809, [[Jean-Baptiste Lamarck]] publicò u so libru ''[[Philosophie Zoologique]]'' ("Filosufia zoolugica"), chè prupose una [[teuria di l'evoluzione]]. Ellu prupose chè i animali ponu alterà in a so vita cù apprudà a so canerchja fisica, è i animali sò differenti perchè sì un animalu altera, i discendenti di stu animalu alteranu ancu.
== Riferimenti ==
 
In u 1859, [[Charles Darwin]] publicò u so libru ''[[On the Origin of Species]]'' ("Di l'origine d'e spezie"), chì schjarì a teuria di l'evoluzione muderna. Ellu schjarì chè i animali ùn alteranu perchè elli approdanu i so [[musculi]], bensì perchè elli ùn morenu sì sò adatti per a vita muderna. Cusì, i animali i più adatti sopravvive è ponu ripruducesi.
== Ligami ==
 
Trà u 1856 è u 1863, [[Gregor Mendel]] cunduce i so [[esperimentu|esperimenti]] cù piante d'u [[fasciolu]] chì determineghjanu chè i caratteristichi di un organismu sò cumpigliati di i caratteristichi di i so parenti. Ellu publicò i so esiti in u 1866.
 
== Riferimenti ==
 
== Ligami ==
 
== ==
<gallery>
File:Guriezo Adino vaca toro terneras.jpg|Animalia - Bos primigenius taurus