Opole: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Linia 4:
Cù una populazione di circa 128.035 abitanti (dicembre 2019), hè a capitale di u Voivodeship di Opole (pruvincia di [[Opolskie]]) è a sede di u County di Opole. Cù a so longa storia chì data di u VIII seculu, Opole hè una di e più antiche cità di Polonia. Hè dinò a più chjuca cità di Pulonia è a più grande cità di a so pruvincia.
 
L'urighjine di u primu stabilimentu sò cunnessi cù chì a cità sia stata cuncessa Magdeburg Diritti in [[1217]] da [[Casimir I di Opole]], u bisfigliolu di u duca polaccu [[Bolesław III Wrymouth]]. Durante u [[Medioevo|Periudu Medievale]] è u Rinascimentu a cità era cunnisciuta cum'è un centru di cummerciu per via di a so pusizione nantu à l'intersezione di parechje rotte cummerciale principaliprincipale, chì aiutavanu à generà prufitti stabilestabili da u cummerciu di transitu. U rapidu sviluppu di a cità hè statu ancu causatu da a creazione di una sede di reggenzaregenza in Opole in u [[1816]]. A prima cunnessione ferroviariaferruviaria trà Oppeln, [[Brieg]] è [[Breslau]] hè stata aperta in u [[1843]] è i primi stabilimenti di fabricazione sò stati custruiti in u [[1859]], ciò chì hà cuntribuitu assai à u significatul'impurtanza regiunale di a cità.
 
U vastu patrimoniu di a cità comporta guasi tutte e culture di l'[[Europa]] Centrale, cumprese anni di duminazione pulacca, boema, prussiana è tedesca. Opole hè diventatu formalmente parte di a Polonia in u [[1945]] in u quadru di l'[[Accordu di Potsdam]]. Parechji ilesiani superiori tedeschi è polacchi di ascendenza tedesca risiedenu sempre in a regione Opole; in a cità stessa, tuttavia, i tedeschi etnichi custituiscenu oghje menu di u 3% di a pupulazione dopu à l'espulsioni di u 1945-1946.