Opole: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Linia 1:
'''Opole''' (in polaccu: [ɔˈpɔlɛ] (ascultà); in tedescu: Oppeln [ˈʔɔpl̩n]; Silesianu: Ôpole) hè una cità situata in u sudu di a [[Polonia|Pulonia]], annantu à u fiume [[Oder]] è a capitale storica di l'[[Alta Slesia]].
[[Immaggine:Odra w Opolu.png|thumb|250px|Opole e l'Oder]]
== Descrizzione è storia ==
Cù una populazione di circa 128.035 abitanti (dicembre 2019), hè a capitale di u Voivodeship di Opole (pruvincia di [[Opolskie]]) è a sede di u County di Opole. Cù a so longa storia chì data di u VIII seculu, Opole hè una di e più antiche cità di Polonia. Hè dinò a più chjuca cità di Pulonia per esseè a più grande cità di a so pruvincia.
 
L'urighjine di u primu stabilimentu sò cunnessi cù chì a cità sia stata cuncessa Magdeburg Diritti in [[1217]] da [[Casimir I di Opole]], u bisfigliolu di u duca polaccu [[Bolesław III Wrymouth]]. Durante u [[Medioevo|Periudu Medievale]] è u Rinascimentu a cità era cunnisciuta cum'è un centru di cummerciu per via di a so pusizione nantu à l'intersezione di parechje rotte cummerciale principali, chì aiutavanu à generà prufitti stabile da u cummerciu di transitu. U rapidu sviluppu di a cità hè statu ancu causatu da a creazione di una sede di reggenza in Opole in u [[1816]]. A prima cunnessione ferroviaria trà Oppeln, [[Brieg]] è [[Breslau]] hè stata aperta in u [[1843]] è i primi stabilimenti di fabricazione sò stati custruiti in u [[1859]], ciò chì hà cuntribuitu assai à u significatu regiunale di a cità.