Opole: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Aghju creatu un situ web nantu à Opole
 
Nessun oggetto della modifica
Linia 1:
'''Opole''' (in polaccu: [ɔˈpɔlɛ] (ascultà); in tedescu: Oppeln [ˈʔɔpl̩n]; Silesianu: Ôpole) hè una cità situata in u sudu di a [[Polonia|Pulonia]]annantu à u fiume [[Oder]] è a capitale storica di l'[[Alta Slesia]].
[[Immaggine:Odra w Opolu.png|thumb|250px|Opole e l'Oder]]
== DescriçionDescrizzione eè stöiastoria ==
Cù una populazione di circa 128.035 abitanti (dicembre 2019), hè a capitale di u Voivodeship di Opole (pruvincia di [[Opolskie]]) è a sede di u County di Opole. Cù a so longa storia chì data di u VIII seculu, Opole hè una di e più antiche cità di Polonia. Hè dinò a più chjuca cità di Pulonia per esse a più grande cità di a so pruvincia.
 
L'urighjiniurighjine di u primu stabilimentu sò cunnessi cù chì a cità sia stata cuncessa Magdeburg Diritti in [[1217]] da [[Casimir I di Opole]], u bisfigliolu di u duca polaccu [[Bolesław III Wrymouth]]. Durante u [[Medioevo|Periudu Medievale]] è u Rinascimentu a cità era cunnisciuta cum'è un centru di cummerciu per via di a so pusizione nantu à l'intersezione di parechje rotte cummerciale principali, chì aiutavanu à generà prufitti stabile da u cummerciu di transitu. U rapidu sviluppu di a cità hè statu ancu causatu da a creazione di una sede di reggenza in Opole in u [[1816]]. A prima cunnessione ferroviaria trà Oppeln, [[Brieg]] è [[Breslau]] hè stata aperta in u [[1843]] è i primi stabilimenti di fabricazione sò stati custruiti in u [[1859]], ciò chì hà cuntribuitu assai à u significatu regiunale di a cità.
 
U vastu patrimoniu di a cità comporta guasi tutte e culture di l'[[Europa]] Centrale, cumprese anni di duminazione pulacca, boema, prussiana è tedesca. Opole hè diventatu formalmente parte di a Polonia in u [[1945]] in u quadru di l'[[Acordo de Potsdam|Accordu di Potsdam]]. Parechji ilesiani superiori tedeschi è polacchi di ascendenza tedesca risiedenu sempre in a regione Opole; in a cità stessa, tuttavia, i tedeschi etnichi custituiscenu oghje menu di u 3% di a pupulazione dopu à l'espulsioni di u 1945-1946.
 
Oghje ci sò quattru stabilimenti di istruzione superiore in a cità: l'Università Opole, l'Università di Tecnulugia Opole, un College Medicu è u College Superiore Privatu di Gestione è Amministrazione. U [[Festival Naziunale di a Canzone Polacca]] si tene quì ogni annu, dapoi u [[1963]] è ogni annu si tenenu novi eventi regulari, fiere, spettaculi è cuncorsi.
 
Opole hè qualchì volta chjamata a ''Venezia pulacca'',<ref>''Venezia pulacca'', [https://www.foxewebdesign.pl/opole-na-zdjeciach/].</ref>, per via di a so pittoresca Città Vecchia è di parechji canali è ponti cità.
== NòtteNote ==
<references />
 
{{clear}}
== ÂtriAltri progètti ==
{{Interprogetto}}
{{Contròllo de outoritæ}}