Salvatore Viale: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
m Fix
→‎Biugrafia: Fixed grammar, Added links
Etichette: Mobile edit Mobile app edit
Linia 9:
In u 1812, cumencia à scrive u so puema A Dionomachia, ch'ellu finisce in u 1813.
Participeghja dinù à a vita pulitica. L'11 d'aprile di u 1814, hè elettu da l'assemblea dopu à a rivolta pupulare, cum'è membru è sicritariu di u Cumitatu Superiore creatu in Bastia.
In u 1815, ritorna à Roma. Participeghja quallà à a vita litteraria, fendu parte di l'[[accademia Tiberina]].
 
Lisandru Colonna d'Istria, u procuratore generale di Bastia, u face numinà in 1816 à a Corte prevotale di Bastia. Vultendu in Bastia, Viale face publicà a Dionommachia in Livornu in u 1817.
Linia 15:
Dopu esse elettu cum'è ghjudice d'istanza à u tribunale di Bastia in u 1823, face stampà a Dionommachia in Parigi. Tandu, participeghja dinù à a Sucietà centrale di struzzione publica di Corsica, in Bastia.
 
Salvatore Viale pò esse cunsideratu cum'è un di i primi autori d'un' antologia di a litteratura corsa. Hà cuntribuitu in particulare à a redazzione di I Canti Popolari Corsi di [[Niccolò Tommaseo]]. È hà scrittu a so propia racolta : Canti Popolari di Corsica, un' antologia di a litteratura corsa di l'epica chì cuntene numerosi nanni, voceri, sirinati è puesie di i primi autori corsi cum'è [[Guglielmu Guglielmi]].
U Serenatu di Scappinu ; in u Cantu quartu di a Dionomachia ; hè cunsideratu cum'è u primu testu di a litteratura in lingua corsa.