Al-Fârâbî: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Linia 17:
 
Fù u maestru à pinsà d'[[Avicenna]] (indirittamenti, quiddu essendu natu in u [[980]]).
 
== Opara è pinsamentu ==
Farabi hè un filosofu chì stà in u cuntestu particulari di a longa emerghjenza di l'[civilisazioni islamica|islamu]] com'è civilisazioni è entità pulitica stabuli. U [[califfatu]] cintrali si frammenta in emirati è in Stati chì si volini indipindenti. I dittagli di a scenza di a riligioni è di u [[drittumusulmanu]] (''[[ghjurisprudenza islamica|fiqh]]'') struttureghjani i dittagli è i discussioni chì si sviluppani in senu à a vita intillettuali in paesi d'islamu.
 
Farabi ùn hè micca u prima filosofu di a civilisazioni islamica, i dui pridicissori maiò di Farabi sò [[Al-Kindi]] è [[Rhazès|Razi]], ma i so riflissioni etichi fermani abbastanza alluntanati da i cunsidarazioni pulitichi. Farabi, inquantu ad eddu, s'intaressa particularamenti à a quistioni di u rigimu puliticu. Publicheghja un bon parechji testi chì sò cummenti, o sintesi parsunali annantu à a filusufia di [[Platonu]] è d' [[Aristoteli]] : ''L'Accordu di i Filosufi Platonu è Aristoteli'', un'enumarazioni di i [[Dialoghi di Platonu]], una opara cunsacratu à l' ''Upinioni di l'abitanti di a Cità virtuosa'' è un ''Summariu di i Leghji di Platonu''.
 
Bench'è parlendu d'Aristoteli, Farabi cunsacra tutti i so sforzi à a [[filusufia pulitica]] di Platonu. Cummenta ''[[A Ripublica]]'' è distingui dui tipi d'insignamentu : l'insignamentu di [[Socrati]] è l'insignamentu di [[Trasimacu]] (u parsunaghju viulenti missu in scena in ''A Ripublica''). L'insignamentu di Socrati hè dolci è s' addirizza à i filosufi ; ma Socrati perisci sottu à l'accusa d'impietà. L'insignamentu di Trasimacu hè un insignamentu capaci di manipulà l'upinioni è i passioni chì covani in a Cità. Pò tantu azzizzà a Cità ch'è calmà la. Hè in 'ssi qualità chì a parsona trova a fibra di u lighjislatori.
 
== Noti ==