Differenze tra le versioni di "Pānini"

1 byte aggiunto ,  4 anni fa
== Travagli ==
A [[grammatica]] di Pānini hè mori sistematizata è tecnica. I cuncetti di ''[[funemu]]'', di ''[[murfemu]]'' è di ''[[Radicali (linguistica)|radica]]'', inerenti à u so approcciu analiticu, ùn sarani pigliati in contu da i linguisti uccidentali ch'è dui millennii dopu ad eddu. I reguli difiniti da Pānini discrivini parfittamenti a murfulugia di u sanscritu, è sò cunsidarati com'è cusì chjari ch'è l'informatichi l'ani missi in sesta par insignà a compréhension di u sanscritu à l'urdinatori. Pānini improda metareguli, trasfurmazioni grammaticali è a [[ricursività]], è ancu un sistemu elaburatu d' [[abbriviazioni]]. A [[forma di Backus-Naur]], o grammatica BNF, apradata par discriva i linguaghji di
prugrammazioni muderni pussedi i similitudini impurtanti incù i reguli di a grammatica di Pānini, chì pò dunqua essa cusì cunsidaratu com'è unu di i patri di l'[[infurmatica]].
 
U cuncettu di [[dharma]] hè attistatu in a so frasa d'asempiu (4.4.41) ''dharmam carati'', " rispetta a leghji ". Un indiziu impurtanti par a datazioni di Pānini hè l'uccurrenza di u ''yavan-'', " [[ionicu (dialettu)|ionicu]], [[grecu anzianu|grecu]] " in u 4.1.49, induva a furmazioni di a parola ''yavanani'' (" donna greca " o " scrittura greca ") hè discutita. Ùn si sà micca s'è u travagli uriginali di Pānini era sottu à forma scritta, certi pratendini eppuri chì un travagli di una certa cumplissità saria istati impussibuli à cumpilà senza noti scritti. D'altri cunsidareghjani a pussibilità ch'è Pānini aghji pussutu l'avè cumpostu incù l'aiutu d'un gruppu di studianti chì i so mimorii li serviani di noti. Eppuri, com'è a scrittura apparisci in India sottu à a so forma [[brahmi]] à u Vu seculu av. G.-C., hè pussibuli ch'è Pānini avissi cunnisciutu è impiigatu un sistemu di scrittura.
Utente anonimo