Regnu di Gaddura: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Linia 18:
A so ''capitala'' era situata à [[Olbia|Civita]], ricustruita annantu à i ruvini di l'antica cità rumana d'[[Olbia]], di a quali u nomu apparisci par a prima volta in u 1113.
 
U ''Regnu di Gaddura '' hè unitu à quiddu di u [[Regnu di Logudoru|Logudoro]] in u [[1238]] eppo ridiventa indipindenti in u [[1257]] incù Chiano Visconti di [[Pisa]]. À u principiu di u XIVu seculu a [[famidda Doria]] di [[Genuva]] si ni rendi maestra. A [[Famidda Visconti|Visconti]] di Milanu pruclamani i dritti ch'iddi pratendini tena in qualità d'eredi di [[Giovanna Visconti]] l'ultima " Ghjudici ereditariu" "ma i devini ceda à u [[riamu d'Aragona]] in u [[1447]]<ref>Anthony Stokvis, ''Manuali di storia, di genealugia è di crunulugia di tutti i Stati di u globu, dapoi i tempa i più rinculati insin'à i nosci ghjorna'', pref. H. F. Wijnman, Israeli, 1966, Capitulu XII paragrafu 9 " Isula di Sardegna " p.740-742 è dipintu genealogicu n° 19.
.</ref>.
 
== Lista di i ghjudici di Gaddura ==
Liste di i Ghjudici di Gaddura,<ref>it Gian Giacomo Ortu ''La Sardegna dei giudici'' Regione autonoma della Sardegna, 2005, ISBN|8889801026 " Tavole dei Giudici " p.175.</ref> :
* versu u 1022 : Manfredo ;
* insin'à u 1038 : Baldo, i so fiddoli (?) ;
Linia 37:
<references/>
 
==Bibliugrafia==
=== De veda dinò ===
* Gian Giacomo Ortu ''La Sardegna dei giudici'' Regione autonoma della Sardegna, 2005 (in talianu)
 
=== De veda dinò ===
* [[Gaddura]]
* [[Regnu d'Arburea]]