Età di l'oru: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Linia 7:
== A visione di Virgiliu ==
[[Publio Virgiliu Marone|Virgiliu]] teurizeghja in a quarta [[egloga]] di e [[bucoliche]] l'arrivu d'un misteriosu zitellu. L'avventu di stu ''puer'' hè caratterizatu da a ghjunta d'una nova età di l'oru, fendu cusì soia una visione ciclica di a storia, stagliata da l'età teurizate più innanzu da Esiodu.
In 'ss'ecloga espone 'ss'argumentu in modu voluntariamente scuru è incapiscitoghju: tale ''puer'' puderia esse identificatu o in [[Augustu|Ottavianu]], o in u figliu chì si spirava ch'ellu avia da nasce da u matrimoniu trà [[Ottavia minore|Ottavia]], surella d'Ottavianu è [[Marcu Antoniu]], o sempre in u consulu [[Pollione]], o u so figliolu. In epica augustea u mitu di l'età di l'oru assume ancu una impurtanza specifica cum'è fattore di prupaganda pulitica. In epica augustea l'età di l'oru ripprisenta l’idealisazione di a nova rialità pulitica ([[Eneide]] 6, 791-95): "Questu, questu hè l'omu, chì odii presagirtipresagir ti spessu, / Augustu Cesare, sterpa di u Divu, chì di novu / porràarricherà u seculu d'oru, un tempu in i campi di u Laziu / regnu di Saturnu; è più di Garamanti è Indi l'imperu / dilaterà....".<ref>Virgiliu, ''Eneide'', intruduzione è traduzione d'Arrigu Oddone, Univirsale Ecunomica Feltrinelli, 2010.</ref> U regnu di [[Saturnu (divinità)|Saturnu]] succede à un tipu di sucità guasi ferina. Saturnu hè prisintatu cum'è sinecista, cum'è urdinatore puliticu è legislatore, soprattuttu cum'è garante di a pace, cumprumessa da a ''belli rabies'' è da l' ''amor....habendi'' di l'età successiva. A figura cusì caratterizata di Saturnu anticipeghja quella d'Augustu, chì avaria per appuntu arricatu l’''aurea saecula'' sicondu a prufezia di [[Anchise]] prima citata (Eneidi, 6, 791-95).<ref>Emiliu Pianezzola, ''Forma narrativa è funzione paradigmatica d'un mitu: l'età di l'oru latinu''. Estrattu da "Studii di Puesia Latina in onore d'Antonio Traglia", Roma 1979, Edizione di Storia è Litteratura</ref>In u so puema didascalicu e [[Georgiche]] (I, vv. 121-54) Virgiliu ripiglia u tema di l’evuluzione di u mondu da l'età di l'oru à l'età di u ferru, da u regnu di Saturnu (''ante Iovem'') à u regnu di Ghjove.
Sicondu i [[Cristiani]] di u seculu I d.C., 'ssa figura si pò identificà in [[Cristu]], tant'hè chì u stessu [[Dante Alighieri]] sceglierà Virgiliu cum'è guida spirituale in l’Infernu è in u Purgatoriu, propriu pè a predizione di u pueta.
Sicondu Karl Büchner, u ''puer'' predettu da Virgiliu saria solu u simbulu di a generazione aurea di u quale s'aspetta a ghjunta, è micca d’un criaturu sturicamente esistutu. Inoltre, 'ss'ipotesi saria validata da u fattu ch'è Virgiliu, in l'ecloga IV, diventa interprete di u desideriu di rigenerazione è di migliuramentu chì i rumani di l'età tardiva ripublicana pruvavanu.