Farfalla finuchjaghja: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Linia 39:
|}
 
U '''maccaone''' (o [[maccaonu]]) ([[Papilio machaon]]) hè un tipu di [[farfalla]] chì face parte di a famiglia di e [[Nymphalidae]]. Hè una farfalla maiò, incù una apertura alare massima di 8 o 10 centimi. Per via di quessa si vede è si scontra à spessu in a natura, da [[aprile]] à [[sittembre]]. L'ale dida daretu di ei maccaonemaccaoni hanu spezia di coda. Ci hè pocu dimurfisimu sessualesissuale è u masciu è a femina sò guasi listessi. AU maccaone bula lestru è ùn hè micca cusì faciule d'ussirvàossirvà lalu annantu à un fiore.
 
I brughi sò verdi, incù anelli neri pichjulati di giallu. Si nutriscenu per u più di [[finochju|finochji]], ma ancu di [[rundone|rundoni]]. I brughi hanu un organu particulare, chì li serve per difensedifende si, situata daretu à u capu. 'Ssu organu hè arancinu è puzza assai.
 
U maccaone s'assumiglia assai à a [[farfalla ferulaghja]], una spezia di farfalla endemica di a Corsica è a Sardegna. Ma esistenu qualchì differenze.
 
Esistenu 37 sottispezie di maccaone.
 
== In Corsica ==
U maccaone hè cumunu in [[Corsica]]. Si scontra ind'ellu ci hè u finochju. Esiste dinù in Corsica a [[farfalla ferulaghja]], una spezia endemica di a Corsica è di a Sardegna. E dui farfalle si ponu cunfonde, ma a coda di au maccaone hè più longa cach'è quella di a farfalla ferulaghja.
 
== Gallery ==
 
=== U brugu ===
<gallery>