Creta: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Linia 8:
 
== Geugrafia fisica ==
Creta hè a quinta isula più vasta di u [[mare tarraniu]] è si trova à u sudu di a terraferma greca, righjunghjendu in certi punti e latitudine più basse ***sia di a propria nazione: capu''Capu Tripiti'' annantu à l'isula di [[Gozzo (Creta)|Gavdos]] hè u puntu più miridiunale di a Grecia.
 
U so nome di l'isula pruvene da a prisenza di una grandissima quantità di creta (o [[arzilla]], materiale imprudatu da l'abitanti per custruisce utensili è vasi). Hà una forma stretta è longa è sipara u mare Egeiu da u [[mare Libicu]]. U so terrenu hè in massima parte muntosu è e pianure custituiscenu una percentuale mudestaminore di u so territoriu. Frà stequelle a più impurtante hè a piana di Messarà, posta in a zona centru-meridiunale.
 
Trà i massicci muntosi i più impurtanti sò:
* U massicciu di u [[monte Ida]] chì culmineghja à 2.456 metri
* I Sipanieli (i monti bianchi) chì righjunghjenu un'altitudine di 2.454 metri
* Dikti Oros : a cima più elevataalta righjunghje i 2.146 metri.
 
E coste sò in generale moltu frastagliate ma esistenu prufonde differenze trà a costa sittintriunalesettintriunale è quella miridiunalemeridiunale. A prima hè più densamentedinsamente pupulata per via di e catene custiere chì falanu più pianu versu u mare. A siconda invece hè per u più ***ripida è hà un clima moltu più seccuasciuttu è hè stata sempre pocu pupulata.
 
=== Isule minore ===