Po: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Linia 69:
L'opara cartugrafica fù pruseguita incù l'instaurazioni di u Regnu Lumbardu-Venetu da l'austriachi, chì disignàni u trattu da Ficarolo finu à a cunfluenza di u Ticino (1815). Dui carti di 47 tavuli (530x889 mm) funi rializati in 1821. Sti carti funi successivamenti aghjurnati una da Elia Brambilla (2000) è l'altra da Francescu Brioschi (1872). Solu incù l'Unità d'Italia si uttinarà un'opara cartugrafica più cumpletta di u fiumu, quandu Francescu Brioschi (1887) rializò una nova carta à stampa da Moncalieri finu à u delta. A carta hè in un'unica tavula (730x9000 mm) in scala 1:50.000. Sta carta hè sempri oghji imprudata par a ripprisintazioni di u fiumu.
 
{{Ortografia è grammatica da verificà}}
== Autorità annant'à u fiumu ==
[[File:Torino-Parco del Valentino-fiume Po.jpg|thumb|right|240px|<center>Longu u Pò in Turinu à l'altezza di u [[Parcu di u Valentino]]</center>]]
Line 77 ⟶ 76:
 
== Annutazioni storichi ==
In epicaebbica medioevalimedievali luu ramu principali di luu delta era custituitu da l'ughjincuattuali [[Primaru (Po)di Primaro|Pu Mortu di Primaro]], chì scurris'hè furmatu in l'VIII seculu più à u sudu di u ''Padoa'', chì scorri à u sudu di lii [[ValliVaddi di cumacchioComacchio]] è chichì, da laa metàmità di luu XVIII secoloseculu, custituisci laa parti terminalitarminali di luu fiumu [[Renu (Italia)|Renu]] (anch'iddueddu un tempu affluenti di luu Po) in luu quali luu [[Renu (Italia)|Renu]] stessu fu cunvoddatucunvoltu dopu à seguitua di la creazionicriazioni di luu Cavu[[Cavo Benedettino]].
 
Ancu u [[Pò di Bulani]], chì scorri à Ferrara, era un di i dui corsi principali: q situazioni si prulungò finu à u [[1152]], l4annu di a fiumara di Ficarolo. A suvitatu di forti è friquenti pricipitazioni, u fiumu rumpiti a diga di u nordu, à [[Ficarolo]], in l'tandu [[Transpadana Ferrarese]]; u corsu di u fiumu si mudificò è cuminciò gradualamenti à assuma a so cunfurmazioni attuali.
 
U novu trattu, più brevi ch'è l'altri, induva l'acqua scurria più viloci, divintò u corsu principali chjamatu ''Pò di Tramontana'' è dopu ''Pò di Vinezia'', diviendu da u ''Pò di Bulani'' à [[Pontelagoscuro]], calchì chilomitru à u nordu di Ferrara.
 
== Da veda dinò ==