Po: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (discussione | cuntribuzioni)
m Bot: Migrating 68 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q643 (translate me)
Nessun oggetto della modifica
Linia 1:
[[File:LocationPoRiver.PNG|thumb|300px240px|LuU fiumu Po in l'Italia sittintriunali]]
{{Ortografia è grammatica da verificà}}
U '''Pò''' hè un [[fiumu]] di l'[[Italia sittintriunali]]. A so lunghezza, 652&nbsp;km<ref name="lunghezza">Cunsidarendu lu inveci à parta da i più luntani surghjenti di u sistemu fluviali in u so cumplessu (quiddi di u [[Maira (turrenti)|Maira]]), righjunghji a lunghezza di 682 km.</ref>, ni faci u più longu fiumu intiriamenti cumpresu in u [[penisula taliana|tarritoriu talianu]]<ref>U più longu fiumu chì nasci in Italia hè a [[Drava]] (749 km), affluenti di u [[Danubiu]], chì i so surghjenti si trovani in a cumuna di [[Dobbiaco]]. In [[Vaddi Spluga]], in a [[pruvincia di Sondrio]], è pricisamenti in a cumuna di [[Madesimo]], nasci dinò, è scorri in tarritoriu talianu par circa 15 km, u [[Renu di Lei]], un di i rami sicundarii di u fiumu [[Renu]], chì hè longu 1&nbsp;326 km è scorri par gran parti di a so lunghezza in [[Germania]].</ref>, quiddu incù u bacinu più stesu (circa 71&nbsp;000&nbsp;km<sup>2</sup>) è ancu quiddu incù a massima purtata à a foci, ch'edda sii minima (assuluta 270&nbsp;m<sup>3</sup>/s), media (1&nbsp;540&nbsp;m<sup>3</sup>/s) o massima (13&nbsp;000&nbsp;m<sup>3</sup>/s).
 
Hà a so urighjina in [[Piemonti]], bagna cinqui [[capilochi di pruvincia]] (in l'ordini [[Turinu]], [[Piacenza]], [[Cremona]], [[Ferrara]] è [[Rovigo]]) è marca par longhi tratti u cunfini trà [[Lumbardia]] è [[Emilia-Rumagna]], è ancu trà quist'ultima è u [[Venetu]], prima di sfucià in u [[mari Adriaticu]] in un vastu [[Delta di u Pò|delta]] incù 6 rami.
[[File:LocationPoRiver.PNG|thumb|300px|Lu fiumu Po in l'Italia sittintriunali]]
Par a maiò parti di u so parcorsu u Pò scorri in un tarritoriu paru, chì piglia u so nomu (pianura o [[Pianura Padana|vaddi padana]]).
Lu '''Po''' hè u più fiumu impurtanti [[Italia|talianu]]. Cù li so 652 km, hè lu fiumu taliani più longu (cunsidarendu quiddi chì scurrini cumplittamenti in lu tarritoriu naziunali),<ref>Puru essendu indiscutibili lu fattu chì lu Po hè lu fiumu chì scurri in lu tarritoriu taliani par la maiori lungura (è pà la tutalità di lu so corsu), lu primatu di lu corsu d'acqua più longu chì si veni à truvà in Italia spetta à la [[Drava]], ch'ha li surghjenti in la cumuna di [[Dobbiaco]] è scurri entru li cunfini taliani par calchì km di li so 749 km prima di la cunfluenza in lu [[Danubiu]]. Puru unu di li rami sicundari di lu fiumu [[Renu]] (cumplissivamenti longu 1.326 km), lu cussidittu ''Renu di Lei'', nasci in [[Italia]] in vicinu à [[Madesimo]], è scurri in tarritoriu taliani par circa 15 km.</ref><ref>In ugni casu s'iddu cunsidaremu la lungura à parta da li surghjenti più luntani (Maira) di lu fiumu in lu so cumplessu, la lungura di lu Po hè di 682 Km.</ref> quiddu cù lu bacinu più astesu è puru quiddu cù la massima purtata à la foci, sia idda minima (assuluta 270 m<sup>3</sup>/s), media (1.540 m<sup>3</sup>/s) o massima (13.000 m<sup>3</sup>/s).
 
In raghjoni di a so pusizioni giugrafica, di a so lunghezza, di u so bacinu è di l'avvinimenti storichi, suciali è ecunumichi chì intornu ad eddu ani avutu locu da l'antichità finu à i ghjorna d'oghji, u Pò hè ricunnisciutu com'è u più impurtanti corsu fluviali talianu.
-- in traduzioni --
 
{{Ortografia è grammatica da verificà}}
 
== Tuponimu ==
Line 83 ⟶ 86:
* [http://www.agienziainterregionalepo.it/ Aghjinzia Interregionali par lu fiumu Po] ([[AIPO]]): organismu direttu da li righjuni [[Piemonte]], [[Lombardia]], [[Veneto]] è [[Emilia Romagna]] par ghjistiri è monitorà tuttu quistu chì cuncerni la vita di lu Po.
* [http://legart.it/cozie/po_web/ Li surghjenti di lu PO]
 
 
== Noti ==
<references/>
 
==Fonti==
'Ss'articulu pruveni in parti o in tutalità da l'articulu currispundenti di a wikipedia in talianu.
 
[[Category:Italia]]