Capraia Isula: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Linia 34:
Da un puntu di vista [[giulugia|giulogicu]] a cumpusizioni di l'isula hè sopratuttu carattirizzata da culati d'[[andesiti]], assuciati à [[tufu]] è [[breccia]], mentri à a punta di u ''Zenòbito'' ci si trovani rocchi [[basaltu|basaltichi]]. In l'estremu sudu di l'isula sò visibili i resti di un anticu [[vulcanu]] micca più attivu, sciuppatu in ebbica rimota, chì hà lacatu traccia in i fianchi rucciosi à forma di troncu di conu, cù culori variabili trà u rossu è u nieddu dirivati da a [[lava]] chì s'è ammuchjata in i scuglieri (a Cala Rossa).
 
A costa hè rucciosa è suventi micca raghjunghjibili via tarra par via di a mancanza di stradi; ci sò grotti è insinaturi criati da l'erusioniarusioni di l'acqua.
 
Oghji faci parti di u [[Parcu Naziunali Archipelagu Tuscanu|Parcu Naziunali di l'Archipelagu Tuscanu]]. La vighjitazioni hè ricchissima è prisenta calchì spezia andemica rarissima. Trà quisti spiccani i trè spezii di l'isulottu di a ''Peraiola'', distanti solu pochi metri da l'isula principali, ma sufficienti par isulà sti spezii chì si sò avoluti in manera diffarenti rispettu à quiddi di l'isula vicina: una ghjinestra senza spini (annant'à l'isulottu ùn ci pasciani micca i capri), una lumaca senza gusciu è un' aciartula. In u punenti di l'isula, annant'à i ribbi in pinnenti, cresci ancu u fussili viventi di a palma nannara, ricuddendu à quandu tutta l'Auropa era cuperta da spezii oghji prisenti solu monda più à sudu.