Paulina Bonaparte: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
m r2.7.1) (robot Ajoute : ar:بولين بونابرت
Xqbot (discussione | cuntribuzioni)
m r2.7.2) (robot Ajoute : lmo:Paolina Bonapart; changement de type cosmétique
Linia 5:
Paulina auitò u so fratellu Nabulione, quand'ellu scappò in l'isula d'[[Elba]], vindendu i so gioielli. È quandu nabulione fù esiliatu in [[Sant'Elena]], pruvò ancu Paulina à righjugne lu quà.
 
Paulina diventò duchessa di [[Guastalla]] in u [[1806]] per mezu di u so fratellu Nabulione, po si cullucò à [[Turinu]], una cità ch'è ùn amava tantu.
 
Morsi Paulina in [[Firenza]], u 9 ghjugnu di u 1825, à causa di una malatta trupicale cronicach'ella avia chjappa in [[San'Domingu]], induve ella era ghjunta, accumpagnata di u so prima maritu.
 
== A statua di Paulina Bonaparte da Antonio Canova ==
[[File:Venus Victrix pushkin01.jpg|thumb|left|A statua di Paulina Bonaparte creata da Antonio Canova]]
U scultore [[Antonio Canova]] hà creatu una statua celebre di Paulina Bonaparte in 1805-1807. Paulina riprisenta quì Venere vincitrice, vistuta solu di un linzolu, chì tene una [[mela]] in a so manu manca. A statua si riferisce à i mudelli grechi è rumani classichi, ma adattati da Canova. In 'ssa riprisentazione celebre di a surella di Nabulione, l'artistu face una cumposizione d'elementi classichi è muderni. A parte classica vene da a scelta di Venere, una divinità di a mitululgia grecu-rumana. A parte muderna invece, vene da u fattu chì una persunalità alta è cunnisciuta hè riprisentata meza nuda, qualcosa chì ùn era micca cumunu à l'epica. È quessa, à l'epica, fù causa di un scandalu. Sicondu a legenda, Camillo Borghese avaria piattatu è chjusa a statua chì cusì, ùn poti più esse vista ch'è di qualchì persona. A statua si trova avà in a Galleria Borghese di [[Roma]].
 
== Da vede dinù ==
* [[Nabulione Bonaparte]]
* [[Aiacciu]]
 
 
[[Category:Famiglia Bonaparte]]
Line 35 ⟶ 34:
[[ka:პოლინ ბონაპარტი]]
[[ksh:Pauline Bonaparte]]
[[lmo:Paolina Bonapart]]
[[nl:Pauline Bonaparte]]
[[pl:Paulina Bonaparte]]