Differenze tra le versioni di "John Maynard Keynes"

nessun oggetto della modifica
(Pagina nova: {{c}} thumb|250px|right John Maynard Keynes (5 ghjugnu 1883 - 21 abrile 1946) hè un economistu britannicu di notorietà mondiale, ricunnisciutu cume ...)
 
[[File:John Maynard Keynes.jpg|thumb|250px|right]]
 
John Maynard Keynes (5 ghjugnu 1883 - 21 abrile 1946) hè un economistu britannicu di notorietà mondialemundiale, ricunnisciutu cume fundatore di a [[macroeconomia]] muderna. U [[keynesianisimu]], a [[nova economia keynesiana]], u [[neoneu-keynesianisimu]] o u [[post-keynesianisimu]] sò currenti di pinsamentu esciuti da l'opera di Keynes.
 
Consideratu cume unu di più influenti teoriciani di l'economia di u seculu 20, Keynes participò à a [[Conferenza di Pace di VersaillesVersaglia]] à ua fine di a [[Prima guerra mundiale]] è à l'[[accordi di Bretton Woods]]. AÀ propositu di a Conferenza di Versailles, hè cunnisciutu ancu pè a redazzione d'un libru annatannant'à ella, intitulatu ''E consequenze economiche di a pace'', publicatu in u 1919.
 
== A biografia ==
 
Keynes hè u figliolu di d'un profesore d'università di [[logica]] in [[Cambridge]]. Fece e so studie in [[Eton]] è ghjunghjeghjunse in u ''Civil Service'', corpu di alti-funzionarii funziunarii inglesi, eppò diventa profesoreprofessore d'[[economia pulitica]].
Cume Ricardo, hè diventatu riccu grazi'grazia à felici investimenti in bolsaborsa. Sara à spessu consiglieru di u guvernu.
Diventa in 1942 Lord Keynes, barone di Tilton.
 
== U pinsamentu economicu ==
 
A so prima teoria fù u Trattatu nant'a muneta, ma a so opera maioramaiore fù senza dubitu a [[Teoria generale di l'impiegu, di l'interessu è di a muneta]] ([[1936]]), chichì face a critica di a [[Lege di Say]], mostra e limite di u [[lascià-fà]] dapoi ua fine di u seculu 19, è da chì offre novi stuviglii pè a messa in opera di politiche economiche. CusiCusì, per esempiu, e so opere funu impiegate dopu à a [[Seconda guerra mondiale]] in u quadruquatru di u sviluppu di u [[Statu-providenza]].
 
Keynes gheraghjera oppostu à i [[conservatisimu|conservatori]] cume à i [[socialisimu|socialisti]].
 
=== Una macroeconomia nova ===
 
=== Keynes scontrcontr'u «lascià-fà» ===
 
=== Una visione nova di a dumanda ===
 
Dapoi [[Jean Baptiste Say]], l'economisti cunsideravanu chichì ciociò chichì cuntaconta in un mercatu ghjè l'[[offerta]] ; a [[dumanda]] vene dopu, di manera automatica, secondu elli.
 
Ma pè Keynes, hè ancu necessariu d'avè una consomazioneconsommazione chichì permette à i stock d'esse venditivenduti.
 
Ghjè per essa chi, quandu [[Churchill]] diminuisce u salariu di i minatori pè diminuisce u prezzu di u carbone inglese nant'u mercatu internaziunale, s'oppone à issa misura, dicendu ch'essa calata di salarii si trasformara in una calata d'un [[putere di compra]], dunque di a [[consomazione]] è infine di a [[produzzione]] (postu chi dumanda ci ne sara di menu), cusi aumentandu u desequilibriu di l'economia.
Utente anonimo