Stella tramuntana: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Linia 2:
A '''Stella tramuntana''' (o [[stedda tramuntana]]) o Alpha Ursae Minoris (α Ursae Minoris / α UMi) hè a più stella luccichente di a custellazione di [[U Carrittellu]] ([[Ursae Minoris]]). Da tempi antichi antichi si sà chì a stella tramuntana currisponde incù una bona pricisione à a direzzione di u polu nordu cilestu. A so distanza angulare cù u polu cilestu hè, à i ghjorni d'oghje, circa 0°45'. Per via di 'ssa pruprietà essenziale per a lucalisazione, in particulare in u cuntestu di a navigazione, quasi i tutti e civilisazione avianu adupratu a stella tramuntana.
 
Per via di a so pusizione chì si cunfonde guasi incù a direzzione di l'assu di rotazione di a [[Terra]], si diceria chì l'altre stelle di u celu li giranu intornu. È a stella tramuntana èunùn sparisce mai di l'emisferu nordusi è si vede sempre.
 
Scrisse Shakespeare: « Socu custante quant'è à stella tramuntana », ma difatti u polu nordu cilestu cambia di pusizione seculi è seculi dopu, per via di a pricessione di l'equinoziu, vene à dì un cambiamentu lentu di a direzzione di l'assu di i poli di a Terra. L'assu di i poli di a Terra hà da evuluà sin'à parvene à una direzzione chì serà vicinissima di quella di a stella tramuntana u 24 marzu di u 2100, eppo dopu s'hà da alluntanà mentre parechji millenii, è à la fine serà distante di circa 45 gradi.