Stella tramuntana: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Linia 1:
[[File:Polaris alpha ursae minoris.jpg|left|thumb|400px|A stella tramuntana: "Polaris"]]
A '''Stella tramuntana''' (o [[stedda tramuntana]]) o Alpha Ursae Minoris (α Ursae Minoris / α UMi) hè a più stella luccichente di a custellazione di [[U Carrittellu]] ([[Ursae Minoris]]). Da tempi antichi antichi si sà chì a stella tramuntana currisponde incù una bona pricisione à a direzzione di u polu nordu cilestu. A so distanza angulare cù u polu cilestu hè, à i ghjorni d'oghje, circa 0°45'. Per via di 'ssa pruprietà essenziale per a lucalisazione, in particulare in u cuntestu di a navigazione, quasi i tutti e civilisazione avianu adupratu a stella tramuntana.
 
U nome corsu "Stella Tramuntana" face referenza à a [[tramuntana]], u ventu chì soffia in [[Corsica]] da u nordu. Di manera simile, a stella tramuntana hè stata aduprata per insignà a direzzione di u nordu.
 
Per via di a so pusizione chì si cunfonde guasi incù a direzzione di l'assu di rotazione di a [[Terra]], si diceria chì l'altre stelle di u celu li giranu intornu. È a stella tramuntana èun sparisce mai di l'emisferu nordusi è si vede sempre.
Line 15 ⟶ 13:
 
A stella tramuntana si trova à circa 430 anniluce di a Terra. Hè una stella variabile cefeide supragigante, incù dui cumpagne più chjuche vicinu vicinu. Difatti a stella tramuntana hè un sistemu stellare triplice.
 
==In Corsica==
Si vede bè tuttu l'annu a stella tramuntana, cum'è in tuttu l'emisferu nordu. U nome corsu "Stella Tramuntana" face referenza à a [[tramuntana]], u ventu chì soffia in [[Corsica]] da u nordu. Di manera simile, a stella tramuntana hè stata aduprata per insignà a direzzione di u nordu.
 
==Referenze==