Interlingua: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
m robot Ajoute: af, ar, ca, cbk-zam, cs, csb, cv, cy, el, eo, et, eu, fa, fi, gl, he, hu, ia, io, ja, jbo, ka, ko, la, lad, lt, nl, no, nov, oc, pt, ro, ru, sh, sk, sq, sr, ss, sv, th, tr, uk, vo, zh Modifie: pms
troppu longu da currighje tuttu
Linia 1:
L' '''interlingua''' hè una [[lingua artificiale]] usantechì usa e parole chechì si truvatetrovanu in a maghjuranza di e lingue uccidentale-eurupeed'Europa di l'uvestu. EraHè stata fatta da [[IALA]] - un gruppu di ghjente (u più cunusciutu era [[Alexander Gode]]) che lavurava annantu à ella durante più di 20 anni, è essi finivanu è pubblicavanu u primu diziunariu in [[1951]]. L'interlingua era create annantu à a base di vucabulariu di i lingue: [[lingua inglese|inglese]], [[lingua francese|francese]], [[lingua spagnola|spagnolu]], [[lingua purtughese|purtughese]], è [[lingua taliana|talianu]]
 
''Inter'' significasignificheghja "frà"; ''lingua'' significasignificheghja "lingua". I sviluppatori sceglievanuhanu scletu u nome "interlingua" perchéperchè essivulianu vuolevanuch'è chea ellalingua fussi usata da ghjente di paesi differenti àper pudè cunversà facilmente. Perché interlingua era fatta artificialmente à esse facile, ella hè più facile di apprendere che lingue naturalifaciule.
 
{{c-supranu}}
Numerosi milli di ghjente cunusconu interlingua, è parlatori di interlingua diconu che milioni di persone pussonu cumprendere a (leghjere testi in ella è ascultà qualcunu che cunversa in ella) senza bisognu à apprendere a prima di tuttu.
 
Sò due altre lingue artificiali in u mondu che hannu più di 1000 parlatori, [[esperanto]] è [[ido]]. Due era fatte prima di interlingua. Certa ghjente pensa che esperanto è ido sò facile à apprendere perché queste lingue non hannu "eccezioni" (parole che rumponu i regule) ma altra ghjente pensa che interlingua hè più facile perché i sviluppatori sceglievanu tutte i parole in modu che hè sò facile à cumprendere per ghjente chi cunosce inglese, francese, spagnolu, purtughese, o talianu, più lingue come [[lingua occitana|occitanu]] è [[lingua rumena|rumenu]], tutte lingue che vengonu da [[lingua latina|latinu]], a lingua usata in [[Roma]] moltu tempu fa.
 
In più, ghjente che usa Interlingua dice che a sua lingua hè in realtà nuovu latinu, sultantu più semplice è "mudernizzatu" (fattu nuovu).
 
== Testu di esempi in interlingua ==
Lingua natural e musical de parolas international e un grammatica minimal. Comprensibile facilemente per personas intelligente. Le medio de communication adequate pro le solution del confusion de Babylon.
 
== ''[[Pater Noster]]'' in Interlingua ==
Nostre Patre, qui es in le celos, que tu nomine sia sanctificate; que tu regno veni; que tu voluntate sia facite super le terra como etiam in le celo.
 
Da nos hodie nostre pan quotidian, e pardona a nos nostre debitas como nos pardona a nostre debitores, e non duce nos in tentation, sed libera nos del mal.
 
== Interlingua in Wikipedia ==
Interlingua ha anche [[:ia:Frontispicio|a sua propria Wikipedia]].
 
[[Category:Interlingua]]