Paulina Bonaparte: differenze trà e virsioni

Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Linia 1:
[[File:Pauline Bonaparte.jpg|thumb|250px|right|Paulina Bonaparte, ritrattu di François-Joseph Kinson (1808)]]
[[File:Pauline Bonaparte 2.jpg|thumb|200px|left|Paulina Bonaparte, principessa Borghese, à l'occasione di u so matrimoniu]]
''Paulina Bonaparte'' era a surella minore di [[Nabulione Bonaparte]]. Paulina era a figliola di Carlu Maria Bonaparte è di Letizia Ramolino. Hè nata u 20 uttobre di u 1780 in a so casa di famiglia d'[[Aiacciu]]. Era a surella preferita è molta ligata à u so celebre fratellu. Era una donna bellissima, di grande numata per a so bellezza. In u 1793, accumpagna a so famiglia chì deve fughje a Corsica è stallà si in [[Marseglia]]. Paulina spusò in u [[1797]] u generale [[Victor Emanuel Leclerc]] ([[1772]]-[[1802]]), chì era un amicu di [[Nabulione I]]. Paulina accumpagnò u so maritu in una spedizione in [[San'Domingu]]. Ma Leclerc morse quà di a frebba gialla. Paulina firmò vedova in u [[1802]]. Paulina spusò dopu, essendu stata cunsigliata da u so fratellu Nabulione, in u 1803, u principe [[Camillo Filippo Ludovico Borghese]] ([[1775]]-[[1832]]), una persunalità chì facia parte di l'antica nubiltà rumana è membru di a celebre famiglia Borghese. U fine di 'ssu matrimoniu, era, da u puntu di vista di Napulione, diplumaticu. Camillo Borghese era più anzianu è avia cinque anni di più ch'è Paulina. Li piacia à Paulina a vita di a corte è Paulina si facia purtà in bocca à spessu, per via di u so cumportamentu, chì ùn era micca cunformistu. Avia posatu nuda per [[Canova]], chì avia fattu a celebre statua di Venere vincitrice. In 1808, Camillo Borghese fù numinatu guvernatore generale di i dipartimenti francesi aldilà di l'Alpi. Difatti, Paulina era più suvente in [[Parigi]] o [[Roma]] ch'è accantu à u so maritu.
 
Paulina auitò u so fratellu Nabulione, quand'ellu scappò in l'isula d'[[Elba]], vindendu i so gioielli. È quandu nabulione fù esiliatu in [[Sant'Elena]], pruvò ancu Paulina à righjugne lu quà.