Silene colorata
Silene colorata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Silene
Nome binuminale
Silene colorata
Carl Linnaeus, 1753

Silene colorata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione mudificà

Silene colorata hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Si distingue da i so fiori lampanti è coluriti, da induve u so nome specificu colorata. I piccioli di 'ssa pianta ponu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. E casce sò lineare è disposte di manera opposta longu à u picciolu. I fiori sò ragruppati in infiuriscenze terminale è sò caratterizate da i so petali di culore rusulatu vivu o viulinu, chì cuntrastanu incù i sepali verdi. A fiuritura hà locu di regula di veranu è d'istate.

Ripartizione mudificà

Silene colorata hè originaria di e rigione mediterranie, in particulare da u sudu di l'Europa è di l'Africa suprana. Omu a trova per u più in e pratuline, i prati asciutti è e pendite rucciose. 'Ssa pianta hà ancu statu introdutta in altre rigione di u mondu per causa di a so attraenza ornamentale.

Silene colorata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Silene colorata hè una pianta adatta à i climi caldi è asciutti. Hè capace à resiste à i periodi di sicchina grazia à e so radiche prufonde chì li permettenu d'assurbisce l'acqua in prufundità. 'Ssa pianta si riproduce per u più in impullinazione cruciata, grazia à insetti tali l'ape è e farfalle chì trasportanu l'amacu da un fiore à l'altru. I granelli sò dopu dissiminati da u ventu.

Tassonumia mudificà

Silene colorata hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Lychnis colorata, Melandrium coloratum è Silene italica. 'Ssi nomi sò stati imprudati in u passatu per designà 'ssa spezia, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione mudificà

Silene colorata hè una pianta chì pò esse minacciata in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. A cunvirsione di e pratuline in terre agricule è l'urbanisazione criscente sò fattori chì cuntribuiscenu à a diminuzione di a so pupulazione. Hè dunque impurtante di mette in ballu e misure di cunsirvazione per prisirvà 'ssa spezia. Certe azzione cumprendenu a prutezzione di l'ambienti naturali rimanenti, a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a biodiversità è a promuzione di a cultura di 'ssa pianta in i giardini botanichi per assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà