Sedum alpestre
Sedum alpestre
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Saxifragales
Famiglia Crassulaceae
Genaru Sedum
Nomu binuminali
Sedum alpestre
Dominique Villars, 1779

Sedum alpestre hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Crassulaceae.

Discrizzioni

mudificà

Sedum alpestre hè una pianta vivaci appartinendu à a famiglia di i Crassulaceae. Si caratterizeghja da i so picculi casci carnati è succulenti, disposti in rusetti densi. I casci sò di culori verdi scuru è ani una forma spatulata. I piccioli di a pianta sò corti è ramificati, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 15 centimi. I fiora di Sedum alpestra sò chjuchi è stiddati, di culori giaddu vivu, è appariscini in gaspi in cima à i piccioli.

Ripartizioni

mudificà

Sedum alpestre hè urighjinariu di i righjoni muntosi d'Auropa, in particulari Alpi, Pirenei è Carpazi. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Asia cintrali. 'Ssa pianta cresci par u più annantu à i penditi rucciosi, i scuglieri è i pitricaghji, ind'edda hè bè adatta à i cundizioni difficiuli è à i terri povari in nutrimenti.

Sedum alpestre hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

Sedum alpestre hè una pianta risistenti è adatta à l'ambienti alpini. Hè capaci à sopravviva à tampiraturi estremamenti freti è à cundizioni climatichi difficiuli. I so casci carnuti li parmettini d'accumulà l'acqua, ciò chì li cunfarisci una certa risistenza à a sicchina. 'Ssa pianta si ripraduci par u più in via vegetativa, furmendu novi rusetti à parta di i piccioli pasciulanti. Pò ancu pruducia graneddi, chì sò spargugliati da u ventu.

Tassunumia

mudificà

Sedum alpestre hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Sedum reflexum subsp. alpestre, Sedum rupestre subsp. alpestre è Sedum rupestre var. alpestre. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu pà disignà variazioni di 'ssa spezia, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi di Sedum alpestre.

Cunsirvazioni

mudificà

Sedum alpestre hè una pianta rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni naturali. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti da l'urbanisazioni, u sfruttamentu minerariu o l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di pruteghja i siti induva 'ssa pianta cresci naturalamenti è di prumova a so cunsirvazioni. I misuri di prisirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssa spezia, sò nicissarii pà assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà