Saxifraga stellaris
Saxifraga stellaris
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Saxifragales
Famiglia Saxifragaceae
Generu Saxifraga
Nome binuminale
Saxifraga stellaris
Carl Linnaeus, 1753

Saxifraga stellaris hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Saxifragaceae.

Descrizzione mudificà

Saxifraga stellaris hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Saxifragaceae. Si distingue da e so casce in rusetta basale, chì sò carnate è di forma ovale. I piccioli, inquantu à elli, sò dritti è ponu aghjunghje un'altezza da 10 à 30 centimi. I fiori di Saxifraga stellaris sò chjuchi è bianchi, ragruppati in infiuriscenze à forma di corimbu. 'Ssa pianta prisenta un'apparenza dillicata è elegante.

Ripartizione mudificà

Saxifraga stellaris hè una spezia endemica di e rigione muntose d'Europa. Omu a trova per u più in l'Alpe, i Pirenei è i Carpazi. Priferisce l'ambienti umiti, tali e pratuline alpine, e turbiere è e pendite rucciose. 'Ssa pianta hè adattata à e cundizione climatiche rigurose di e muntagne, ciò chì spiega a so ripartizione limitata.

Saxifraga stellaris hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Saxifraga stellaris hè una pianta à fiuritura estiva. Fiurisce di regula da ghjunghju à aostu. L'impullinazione hè assicurata da l'insetti, chì sò attratti da u nettare produttu da i fiori. I granelli sò spergugliati da u ventu o l'animali. 'Ssa spezia prisenta una crescita lenta è pò vive sinu à parechjii dicennii.

Tassonumia mudificà

Saxifraga stellaris hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à u sinonimu Saxifraga cotyledon. Quest'ultimu nome hè stata usatu in u passatu per designà 'ssa spezia, ma hè avà cunsideratu cum'è obsoletu.

Cunsirvazione mudificà

Saxifraga stellaris hè una spezia cunsiderata cum'è vulnerabile. Per causa di a so ripartizione limitata è di a distruzzione di u so ambiente naturale, 'ssa pianta hè minacciata. L'attività umane, tale u sfruttamentu furestieru è u sviluppu urbanu, anu un impattu negativu annantu à e pupulazione di Saxifraga stellaris. E misure di cunsirvazione sò necessarie per pruteghje 'ssa spezia, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà