Saxifraga pedemontana

Saxifraga pedemontana
Saxifraga pedemontana
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Saxifragales
Famiglia Saxifragaceae
Generu Saxifraga
Nome binuminale
Saxifraga pedemontana
Liberty Hyde Baily, 1934

Saxifraga pedemontana hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Saxifragaceae.

Descrizzione mudificà

Saxifraga pedemontana hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Saxifragaceae. Si caratterizeghja da piccioli ritti aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. E so foglie sò basale, in rusetta, è sò di forma ovale à spatulata. I fiori di 'ssa spezia sò chjuchi, bianchi o appena rosulati, è sò ragruppati in gaspe terminale.

Ripartizione mudificà

Saxifraga pedemontana hè originaria di e rigione muntose d'Europa, in particulare l'Alpe è i Pirenei. Omu a trova ancu in certe parte di l'Asia, cum'è u Caucasiu è l'Himalaya. 'Ssa pianta priferisce l'ambienti rucciosi è e terre belle assiccate, è hè à spessu prisente in e zone alpine è subalpine.

Saxifraga pedemontana hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia mudificà

Saxifraga pedemontana hè una pianta adatta à e cundizione climatiche rigurose di e muntagne. Fiurisce di regula da maghju à lugliu, pruducendu picculi granelli chì sò spergugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè capace à sopravvive in ambienti estremi, grazia à a so capacità à resiste à u fretu è à a sicchina. Hè ancu capace à riproduce si di manera vegetativa, pruducendu rigetti à parte si da a so basa.

Tassonumia mudificà

Saxifraga pedemontana hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Saxifraga aizoides subsp. pedemontana, Saxifraga aizoides var. pedemontana è Saxifraga aizoides var. pyrenaica. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà pupulazione specifiche di Saxifraga pedemontana.

Cunsirvazione mudificà

Saxifraga pedemontana hè cunsiderata cum'è una spezia vulnerabile in certe rigione di a so area di ripartizione. A distruzzione di u so ambiente naturale, duvuta à l'urbanisazione è à u sfruttamentu agriculu, custituisce a principale minaccia per a so sopravvivenza. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone induv'si trova è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica, sò necessarie per assicurà a so prisirvazione à longu andà.

Riferimenti mudificà

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note mudificà

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti mudificà