Rhinanthus minor
Rhinanthus minor
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Lamiales
Famiglia Orobanchaceae
Genaru Rhinanthus
Nomu binuminali
Rhinanthus minor
Carl Linnaeus, 1756

Rhinanthus minor hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Orobanchaceae.

Discrizzioni

mudificà

Rhinanthus minor hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di l'Orobanchaceae. Si distingui da a so taglia rilativamenti chjuca, aghjunghjendu di regula trà 10 è 40 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi è ramificati, purtendu casci upposti è lanceulati. I fiora di Rhinanthus minor sò di culori giaddu pallidu, incù una labbru infiriori più grandi è una labbru supiriori più chjucu. Sò ragruppati in gaspi densi à l'estremità di i piccioli.

Ripartizioni

mudificà

Rhinanthus minor hè urighjinariu d'Auropa è d'Asia uccidentali. Omu u trova par u più in i pratulini, i pasciali è l'arici di furesti. 'Ssa pianta hè ancu prisenti in certi righjoni d'America subrana, ind'eddu hè statu intradutta.

Rhinanthus minor hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia

mudificà

Rhinanthus minor hè una pianta emiparassita, ciò chì significheghja ch'edda hè in parti dipindenti d'ltri pianti par a so nutrizioni. Si fissa annantu à i radichi di i so ospiti grazia à suchjatoghji spiciali chèi sò com'è cuscinetti, à traversu i quali edda coglii l'acqua è i nutrimenti nicissarii à a so sopravvivenza. Eppuri, hè ancu capaci à rializà a fotusintesa grazia à i so probbii fogli.

A fiuritura di Rhinanthus minor hà locu di regula trà maghju è aostu. I fiora pruducini u nettaru, attirendu cusì l'insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi sò dopu spargugliati da u ventu o da l'animali.

Tassunumia

mudificà

Rhinanthus minor hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia. Esistini eppuri altri sinonimi usati par disignà 'ssa pianta, tali Rhinanthus angustifolius è Rhinanthus pumilus.

Cunsirvazioni

mudificà

Rhinanthus minor hè cunsidaratu com'è una spezia cumuna è largamenti sparta. Bench'eddu ùn sii micca attualmenti minacciatu, certi pupulazioni poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i pratulini è i zoni naturali induva 'ssa pianta si trova, cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti

mudificà
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

mudificà